profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

strelec Svet24.si

Strelci: pustolovci, ki sovražijo obveznosti in ...

902430_1698149615-snezic2-16981495925 Necenzurirano

Še 52. tožba Roka Snežiča: od nas zahteva 10 ...

22842X1223 Reporter.si

Nov zaplet pri Anžetu Logarju: kompromitirana ...

luka doncic dallas pm Ekipa

Slabe novice iz Dallasa: Luka Dončić bo dlje ...

tilen-lotrič -1 Revija Stop

Tilen Lotrič božične okraske kupil že oktobra

vlatko cancar Ekipa

Trener Denverja povsem strt zaradi Čančarja, kar...

Novice Trebnje

FOTO&AVDIO: Medgeneracijske razlike moramo ozavestiti

Piše: P.K.L.

Čas objave:
06.12.2018 11:14

V delovnem okolju se srečujejo različne generacije zaposlenih, ki se med seboj razlikujejo v delovni etiki, pričakovanjih, načinih dela s sodelavci, odnosu do delovnega časa. Dober vodja mora biti dovolj prilagodljiv in občutljiv za razlike med zaposlenimi in iz njih potegniti največ, kar lahko.

K temu pomagajo tudi izobraževanja na področju poklicnega in osebnega razvoja, ki jih brezplačno pripravljajo na CIK Trebnje.

Dandanes se v organizaciji srečujejo tri različne generacije – generacija baby boom, generacija X in generacija Y, ki vsaka po svoje razumejo delo in delovni čas. Generacija baby boomerjev (rojeni med letoma 1946 in 1964) je delu posvetila veliko časa, predanost in uspešnost so merili s številom ur na delovnem mestu, generacija X je prišla s pristopom pridem, oddelam in grem čim prej, ker imam še drugo življenje, pojavi se ravnotežje med delovnim in zasebnim življenjem. Od 80-ih let prejšnjega stoletja pa govorimo o milenijcih oziroma generaciji Y, za katere je delo zgolj sredstvo, s katerim zaslužijo denar, ki ga lahko porabijo za uresničevanje svojih želja, za življenje.



Ljudje morajo ozavestiti medgeneracijske razlike, razumeti, zakaj se v timu nekdo obnaša drugače: »Včasih starejše sodelavce moti, da jih zelo mladi kar avtomatično tikajo. Če bi ti starejši sodelavci razumeli, da so ti mladi odraščali v svetu interneta, kjer se avtomatično vsi tikajo, kjer je dejansko ta komunikacija čisto običajno, potem bi verjetno tudi lažje interpretirali to tikanje kot nek drugačen način komunikacije in ne kot nekaj, kar je nesprejemljivo ali žaljivo ali ne odraža spoštovanja itd.,« poudarja dr. Sara Brezigar, ustanoviteljica akademija Panta Rei in strokovnjakinja s področja strateškega upravljanja s človeškimi viri.

Dober vodja je tisti, ki mu ljudje sledijo in pri tem dosega rezultate. Če posameznemu vodji to uspeva, pomeni, da se je naučil obvladovati medgeneracijske razlike. Eden od načinov za premagovanje in razumevanje teh razlik je izobraževanje zaposlenih ne samo o napredku na področju računalništva in digitalne pismenosti, ampak tudi v programih za poklicni in osebni razvoj, ki se jih starejši zaposleni lahko brezplačno udeležijo v sklopu projekta Temeljne in poklicne komptence, ki ga v imenu štirih partnerjev vodi Center za izobraževanje in kulturo Trebnje.

Sara Brezigar o razumevanju razlik med generacijami