kača evropska kača Italija Svet24.si

Video: Moškega ugriznila kača v središču ...

GtKpt5_WwAAUsep - kopija Svet24.si

Foto: Nad Slovenijo se širi dim iz Kanade

23891X4910 Necenzurirano

Direktor Triglavskega narodnega parka za sabo ...

1749555583-82331f44-0ab3-44d8-a1cb-501deb017a67-l0-001-1749555304332261-o-dsc02990 Reporter.si

Dobro, da je Tina Gaber pri Golobu zdaj bolj v ...

domen prevc 254 Ekipa

V Planici poseben dogodek v čast Domnu Prevcu. In...

Lisca_Malaga Njena.si

Najnovejši trendi kopalk, ki pristajajo ...

jysk_10 Svet24.si

Poceni triki za osvežitev teras in balkonov

Zabavno Köln

Zakaj je dražje vino boljšega okusa?

Piše: Radio Krka/Sta

Čas objave:
15.08.2017 21:13

Znanstveniki iz Nemčije in Francije so ugotovili, zakaj je dražje vino dejansko boljšega okusa. To je povezano s centrom v možganih, odgovornim za nagrajevanje.

"Sistem za nagrajevanje se aktivira veliko močneje z visokimi cenami in na ta način očitno tudi izkušnja okušanja," je pojasnil Bernd Weber z univerze v Bonnu, ki je raziskavo izvedla skupaj s francosko poslovno šolo Insead.

"Zdaj se poraja zanimivo vprašanje, ali je mogoče sistem za nagrajevanje naučiti tako, da bo manj dovzeten za takšne učinke 'placebo marketinga'," je dodal nemški raziskovalec.

V raziskavi je sodelovalo 15 moških in 15 žensk, ki so vino okušali v aparatu za magnetno resonanco. Znanstveniki so jim povedali, koliko stane vsako vino, preden so ga popili po cevki. Nato so vsak vzorec ocenili na devetstopenjski lestvici.


V vseh primerih je šlo za enako vino, le cene za steklenico so bile različne - tri, šest in 18 evrov, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

"Po pričakovanjih so sodelujoči trdili, da je bilo dražje vino boljšega okusa od cenejšega," je povedala raziskovalka Hilke Plassmann.

Meritve z magnetno resonanco so pokazale, da sta bila sprednji reženj in striatum, ki sta povezana z nagrajevanjem in motivacijo, dejavnejša ob višji ceni. "Kaže, da se sistem za nagrajevanje in motivacijo poigrava z nami," je sklenila raziskovalka Liane Schmidt.