gobarjenje Svet24.si

Tirolca med gobarjenjem pričakala smrt

sivka Svet24.si

Pri Mariboru na zasebnem posestvu zasačili ...

sij slovenska industrija jekla Necenzurirano

Usoda SIJ in 3.600 zaposlenih v rokah bank. Ruski ...

opus dei Primoz Lavre Reporter.si

Obračun s sveto mafijo: hude zlorabe v ...

fantasy web 25-26 Ekipa

Fantasy je nazaj! Nova sezona, novi razburljivi ...

nomad viza Svet24.si

Slovenija vabi digitalne nomade in uvaja vize

hrvaska, dopust, pocitnice, poletje, obala Svet24.si

Počitniške vile na Hrvaškem, ki jemljejo dih

Zabavno Köln

Zakaj je dražje vino boljšega okusa?

Piše: Radio Krka/Sta

Čas objave:
15.08.2017 21:13

Znanstveniki iz Nemčije in Francije so ugotovili, zakaj je dražje vino dejansko boljšega okusa. To je povezano s centrom v možganih, odgovornim za nagrajevanje.

"Sistem za nagrajevanje se aktivira veliko močneje z visokimi cenami in na ta način očitno tudi izkušnja okušanja," je pojasnil Bernd Weber z univerze v Bonnu, ki je raziskavo izvedla skupaj s francosko poslovno šolo Insead.

"Zdaj se poraja zanimivo vprašanje, ali je mogoče sistem za nagrajevanje naučiti tako, da bo manj dovzeten za takšne učinke 'placebo marketinga'," je dodal nemški raziskovalec.

V raziskavi je sodelovalo 15 moških in 15 žensk, ki so vino okušali v aparatu za magnetno resonanco. Znanstveniki so jim povedali, koliko stane vsako vino, preden so ga popili po cevki. Nato so vsak vzorec ocenili na devetstopenjski lestvici.


V vseh primerih je šlo za enako vino, le cene za steklenico so bile različne - tri, šest in 18 evrov, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

"Po pričakovanjih so sodelujoči trdili, da je bilo dražje vino boljšega okusa od cenejšega," je povedala raziskovalka Hilke Plassmann.

Meritve z magnetno resonanco so pokazale, da sta bila sprednji reženj in striatum, ki sta povezana z nagrajevanjem in motivacijo, dejavnejša ob višji ceni. "Kaže, da se sistem za nagrajevanje in motivacijo poigrava z nami," je sklenila raziskovalka Liane Schmidt.