bunker zaklonisce Svet24.si

Najbogatejši zemljani si gradijo bunkerje za ...

drsanje, drsališče Svet24.si

Kdaj se odpirajo posamezna drsališča po vsej ...

172A2166 Necenzurirano

Padel je rekord: vila enega najbogatejših ...

1719258176-20240624205834-172a4914-1719258058596 Reporter.si

Urška Bačovnik Janša poje hvalnice svojemu ...

doncic dallas Ekipa

Bo Dončić odsoten dlje? Liga NBA povlekla ...

ansambel-saša-avsenika - 1 Revija Stop

Avseniki iskreno: »V kombiju praktično živimo«

andrej stare Ekipa

Kolikokrat je komentiral pijan? Vprašali legendo ...

Zabavno Novo mesto

Pred 33-imi leti je svet obnorela mojstrovina. Thriller.

Piše: Radio Krka

Čas objave:
03.12.2016 10:19

Michael Jackson, kralj popa, od katerega se je svet s pesmimi in solzami poslovil julija leta 2009, je za seboj pustil bogato glasbeno dediščino. Med njimi je tudi Thriller, pesem, ki jo spremlja videospot, ki je po mnenju mnogih še vedno najboljši videospot vseh časov.

Album Thriller, ki je razburkal glasbeni svet in spremenil njegovo podobo na začetku osemdesetih let, je najbolj prodajan glasbeni album vseh časov.

Michael Jackson je bil že pred Thrillerjem znan po kakovostnih videospotih, ki ju je posnel za Beat It in Billie Jean, vendar je, perfekcionist, kakršen je bil, ves čas stremel k temu, da bi bili njegovi spoti še boljši ali celo v obliki kratkega filma. 14-minutni videospot Thriller, ki je bil posnet leta 1983 in velja za najdražji videospot tistega časa (stal je pol milijona dolarjev – za tiste čase ogromen znesek), je prava mala umetnina. Srhljivo obarvan videospot je režiral John Landis, ki ga ga je Michael poiskal, potem, ko si je ogledal njegov film  Ameriški volkodlak v Londonu. Skupaj sta napisala scenarij. Zgodbo so navdahnile stare grozljivke iz 40-ih in 50-ih let prejšnjega stoletja in zombi filmi. Koreografijo je, sestavil Michael Peters, plesalo je 18 profesionalnih plesalcev in štirje pop-rock plesalci. Del spota so posneli v Palace Theatru v središču Los Angelesa, plesne prizore zombijev na ulici v vzhodnem delu mesta, prizor v hiši pa v losangeleškem viktorijanskem okrožju Angelino Heights. Nekakšen prepoznavni znak zgodbe Thrillerja je postal tudi rdeč jopič, ki ga ves čas nosi Jackson. Oblikovala ga je režiserjeva žena, Deborah Landis, in naj bi poudaril pevčevo možatost.

Video je bil izdan 2. decembra 1983, dan kasneje, na današnji dan 1983 pa je bil premierno predvajan na satelitski TV postaji MTV.  Prvotno je bil dolg 14 minut, kasneje so ga skrajšali za več kot polovico.

Leta 1984 so ustvarjalci spota prejeli nagrado grammy v kategoriji Best Video Album in naslednje leto še za Best Long Form Music Video. Tudi MTV Video Music Awards so bile prvič podeljene leta 1984 in Thriller je bil nagrajen trikrat, četrtič pa je “moonmana” prejel leta 1999, ko so ga razglasili za najboljši glasbeni video vseh časov. Do leta 2009 so videospot prodali v več kot devetih milijonih kopijah, kar je verjetno povod, da so ga decembra istega leta uvrstili v ameriško filmsko državno bazo podatkov, kjer strogo varujejo vse klasike in zgodovinsko pomembne posnetke. To leto je tudi leto smrti Michaela Jacksona, kar pa ni razlog, da so Thriller vključili na seznam kulturnih zakladov. Svoje mesto v zgodovini je dobil, ker se glasbena zgodovina spreminja, videospot pa želijo ohraniti kot zgodnji seizmični premik v razvoju glasbenega videa, kot trenutek pripovednega kratkega filma, povezanega tudi s plesno revolucijo.

Thriller je zapisan tudi v Guinnessovi knjigi rekordov kot najuspešnejši videospot.