profimedia-0824047971 Svet24.si

Ogled krampusov se je za 22-letno Korošico ...

vesolje Svet24.si

Astro nasveti za nov teden: pod retrogradnim ...

profimedia-0501030542 Necenzurirano

Na Hrvaškem aretacije, pri nas pa preiskave ...

rop musar sestanek Reporter.si

Golob je tisti, ki nosi hlače v politiki, ne pa ...

viole olimpija maribor Ekipa

Denarna kazen in brez navijačev: To so posledice ...

lea plut mediaspeed Njena.si

MasterChef: Umrla je manekenka Lea Plut

avstrija slovenija Ekipa

Po tekmi Avstrija - Slovenija zavrelo, predsednik ...

Zabavno Innsbruck

Pohvala prinese večjo porcijo sladoleda

Piše: Radio Krka/Sta

Čas objave:
20.08.2017 14:04

Kompliment prodajalcem sladoleda se bolj splača kot pa dajanje napitnine, ugotavljajo raziskovalci Univerze v Innsbrucku. V raziskavi so namreč ugotovili, da če kupec prodajalca pohvali, dobi bistveno večjo porcijo, kot pa če mu nameni napitnino.

Raziskovalci so v različne restavracije s hitro prehrano poslali svoje sodelavce, ki so potem kupovali točeni sladoled. Naročilo sladoleda so izvajali na tri načine. V prvem so samo naročili sladoled, v drugem so ob naročilu že predhodno pohvalili tamkajšnji sladoled, v zadnjem primeru pa so še pred izročilom sladoleda prodajalcu dali napitnino.

To so potem pri istem prodajalcu delali več dni. Svoje naročilo so zaključili s tem, da so prodajalcu rekli, da imajo najboljši sladoled v mestu. Po odhodu iz restavracije so sladoled stehtali na manjši tehtnici, ki so jo imeli s seboj. Ugotovili so, da so prodajalci v zameno za pohvalo dali v povprečju za deset odstotkov večjo količino sladoleda kot pa v primeru naročanja brez pohvale. Po ponovljenih nakupih sladoleda s pohvalo so izvajalci poskusa dobili vedno večjo količino sladoleda.

V primeru dajanja napitnine v času naročanja pa se je zgodilo ravno nasprotno. Količina sladoleda se po ponovljenih naročilih z napitnino ni bistveno spreminjala.

Podobno se je zgodilo tudi pri naročanju kebabov.

Vodilni avtor raziskave Michael Kirchler je ob tem dejal, da je "raziskava pokazala, da se nematerialne spodbude, kot je pohvala, preveč podcenjuje, denarne spodbude, kot so napitnine, pa precenjuje".