alenka-pinterič Svet24.si

Alenka Pinterič: Taylor Swift proti meni itak ne ...

ana-petrič Svet24.si

Slovenka leta Ana Petrič žrtev tako imenovanega ...

robert golob pl2 Necenzurirano

Fides je zlomil Cerarja, zdravstveni lobiji ...

marta kos pl Reporter.si

Marta Kos nima izgovora: udbovske evidence so ...

doncic Ekipa

Šestič zapored! Odlično pripravljeni Luka s ...

kmetija-2024 Njena.si

Kaj se je z Jasminom in Ines zgodilo po Kmetiji?

acun ilicali Ekipa

Prvi mož Maribora se je še četrtič poročil, ...

Šport Debrecen

Piše se zgodovina slovenskega balonarstva

Piše: Radio Krka

Čas objave:
17.08.2015 17:31

Slovenski balonar Vito Rome iz ljubljanskega balonarskega društva Uranos je na evropskem prvenstvu v letenju s toplozračnimi baloni v madžarskem Debrecenu v konkurenci 96 najboljših balonarjev iz vse Evrope osvojil tretje mesto. S tem je dosegel zgodovinski uspeh, saj je to prva medalja z velikih tekmovanj s toplozračnimi baloni za Slovenijo.

Doslej se je najvišje uvrstil Avi Slavko Šorn, ki je leta 2007 na evropskem prvenstvu v Nemčiji osvojil četrto mesto.

"Tekmovanje je bilo napeto vse do zadnjega trenutka, saj smo bili tekmovalci cel teden zelo izenačeni. Vmes je po nekaj ne najbolj uspešnih poletih že kazalo, da s kolajno ne bo nič, a sva se potem s kopilotom in navigatorjem Tinom Švagljem vendarle še pravočasno zbrala ter na koncu uspešno odbila napade vseh tekmecev. V veliko zadovoljstvo mi je, da nama je uspelo in da sva s tem dosežkom postavila nov mejnik v slovenskem balonarstvu," je po največjem uspehu v karieri dejal Vito Rome.


Balonarji so morali v tednu dni opraviti sedem poletov in skupno dvajset nalog. Pomerili so se v osnovni disciplini natančnega prileta na cilj in metanja obteženih trakov, t.i. markerjev, na tarčo. Obstaja več izpeljank te osnovne naloge, ki so lahko tudi prostorsko in časovno omejene. Med pogostejšimi nalogami je sledenje balonu lisici, ki vzleti približno pol ure pred tekmovalci, nato pa mu morajo slediti do njegovega pristanka. Modernejše naloge od pilotov zahtevajo pilotiranje po ustreznih 3D-začrtanih modelih prostora v zraku, za kar potrebujejo najsodobnejšo tehnologijo.