slovenska policija Svet24.si

17-letnik, ki so ga pretepli v Slovenski Bistrici,...

pokopališče, pranje avta, celovec Svet24.si

(video) Na pokopališču je oprala svoj avto

_NGhj0_S8Ms Necenzurirano

Kaj bo v Sloveniji počel znani ruski milijonar, ...

marko noc pl Reporter.si

Zdravilo za korupcijo: ugledni kardiolog dr. Marko...

luka doncic Ekipa

KZS sporočila, kakšno je stanje z Luko Dončićem

profimedia-1017884302 Svet24.si

Talibani zahodno od Kabula odprli svoj vojaški ...

studij, student, vpis, fakulteta, visoka-sola, izobrazba Svet24.si

Vpis na fakulteto: pomembni datumi, ki jih ne ...

Novice Novo mesto

Zaradi puščavskega peska pričakovana visoka onesnaženost zraka

Piše: STA

Čas objave:
28.03.2020 10:50

Zaradi puščavskega peska tudi danes po vsej Sloveniji pričakujejo zelo visoko onesnaženost zraka z delci PM 10. V nedeljo se bo onesnaženost s puščavskim prahom postopno zmanjševala, visoke ravni pričakujejo še v osrednjem in južnem delu države, drugod bo onesnaženost zmerna, so sporočili z agencije za okolje.

Zaradi oblaka saharskega prahu, ki je zajel večino Evrope, so že v petek na vseh merilnih mestih po Sloveniji izmerili zelo visoke ravni delcev PM 10, tudi okoli 400 mikrogramov delcev PM 10 na kubični meter zraka. To je bistveno več od dnevne mejne vrednosti, ki je določena pri 50 mikrogramih na kubični meter zraka.

"Tako visokih vrednosti pri nas nismo vajeni," je ob tem pojasnila direktorica urada za stanje okolja pri agenciji za okolje Janja Turšič, ki takšnih izmerjenih vrednosti pravzaprav ne pomni.

Zaradi tolikšne onesnaženosti zraka z delci PM 10 naj se ljudje čim manj zadržujejo zunaj, odsvetovana je tudi športna ali druga fizična aktivnost na prostem. Delci PM 10 namreč dražijo sluznico dihal in lahko povzročajo vnetne reakcije.

Nenavadno pri tokratnih razmerah je po besedah Turšičeve tudi, da je zaradi meteorološke situacije saharski pesek nad Slovenijo prineslo z vzhoda, ponavadi ga namreč prinesejo južni oz. jugozahodni vetrovi.

Povišane ravni delcev PM 10 v zraku sicer največkrat izmerimo v zimskem času, ko je to predvsem posledica kurjenja in prometa v povezavi z vremenskimi razmerami.