navijaci-kosovo-stozice Svet24.si

Sredi Ljubljane je bilo videti, kot bi igrali na ...

dojenček Svet24.si

Skrivnost razkrita: Kaj pomeni, če ste rojeni na ...

Ljubljana, Bavarski dvor, napad, LPP, nož Necenzurirano

Ko so izvedeli, da ni napadel migrant, ampak ...

janez jansa pl Reporter.si

Ekskluzivni intervju z Janezom Janšo: po 9. letih...

jan-oblak, slovenija-kosovo Svet24.si

Vse smo vedeli, vse so vedeli, a se nis(m)o znali ...

SLIKA 3 Svet24.si

Brez njih bi se življenje, kot ga poznamo, ...

čevlji Peter Skubic Njena.si

Zimzeleni čevlji, ki so top izbira tudi to zimo

Novice Novo mesto

Zaradi puščavskega peska pričakovana visoka onesnaženost zraka

Piše: STA

Čas objave:
28.03.2020 10:50

Zaradi puščavskega peska tudi danes po vsej Sloveniji pričakujejo zelo visoko onesnaženost zraka z delci PM 10. V nedeljo se bo onesnaženost s puščavskim prahom postopno zmanjševala, visoke ravni pričakujejo še v osrednjem in južnem delu države, drugod bo onesnaženost zmerna, so sporočili z agencije za okolje.

Zaradi oblaka saharskega prahu, ki je zajel večino Evrope, so že v petek na vseh merilnih mestih po Sloveniji izmerili zelo visoke ravni delcev PM 10, tudi okoli 400 mikrogramov delcev PM 10 na kubični meter zraka. To je bistveno več od dnevne mejne vrednosti, ki je določena pri 50 mikrogramih na kubični meter zraka.

"Tako visokih vrednosti pri nas nismo vajeni," je ob tem pojasnila direktorica urada za stanje okolja pri agenciji za okolje Janja Turšič, ki takšnih izmerjenih vrednosti pravzaprav ne pomni.

Zaradi tolikšne onesnaženosti zraka z delci PM 10 naj se ljudje čim manj zadržujejo zunaj, odsvetovana je tudi športna ali druga fizična aktivnost na prostem. Delci PM 10 namreč dražijo sluznico dihal in lahko povzročajo vnetne reakcije.

Nenavadno pri tokratnih razmerah je po besedah Turšičeve tudi, da je zaradi meteorološke situacije saharski pesek nad Slovenijo prineslo z vzhoda, ponavadi ga namreč prinesejo južni oz. jugozahodni vetrovi.

Povišane ravni delcev PM 10 v zraku sicer največkrat izmerimo v zimskem času, ko je to predvsem posledica kurjenja in prometa v povezavi z vremenskimi razmerami.