profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

strelec Svet24.si

Strelci: pustolovci, ki sovražijo obveznosti in ...

902430_1698149615-snezic2-16981495925 Necenzurirano

Še 52. tožba Roka Snežiča: od nas zahteva 10 ...

22842X1223 Reporter.si

Nov zaplet pri Anžetu Logarju: kompromitirana ...

urska zigrat tadej pogacar Ekipa

Urška Žigart spregovorila o morebitnem ...

tilen-lotrič -1 Revija Stop

Tilen Lotrič božične okraske kupil že oktobra

vlatko cancar Ekipa

Trener Denverja povsem strt zaradi Čančarja, kar...

Novice Novo mesto

Zaključna prireditev projekta "Uživam tradicijo"

Piše: R.K.

Čas objave:
13.12.2019 13:11

Zaključna prireditev, ki jo skupaj s projektnimi partnerji organizira Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma, v okviru projekta Uživam tradicijo, bo v torek 17. 12. 2019, ob 9.30 uri, na sedežu zavoda Sevno 13, Novo mesto.

Kratka predstavitev projektnega dela
Gre za skupino osmih slovenskih in hrvaških partnerjev projekta Uživam tradicijo, ki s svojim delovanjem zaokrožujejo širše obmejno območje vse od panonskega sveta do Istre in jih vežejo tri leta skupnega dela na razvoju in vzpostavitvi kulinarične transverzale od Panonije do Jadrana. Slednja temelji na identifikaciji, animaciji, krepitvi in izobraževanju dediščinskih skupnosti, ki jih povezuje kulinarična dediščina in so tekom projekta prispevale h krepitvi prepoznavnosti in umeščanja posameznih elementov kulinarične dediščine (kot so jedi, načini priprave in pogostitve jedi, tudi v povezavi z dogodki in prazniki itd.), tako v neformalnem kot v formalnem izobraževalnem in turistično gostinskem okolju.

S projektom so območje obogatili za mnoga izobraževanja, delavnice, festivale in organizirali številne turistične, strokovne in promocijske dogodke, konference, izdelali gradiva, realizirali pa smo tudi vse načrtovane investicije, razvili obsežno e- gradivo, neformalne izobraževalne programe, izpopolnili izvedbene kurikule formalnih izobraževalnih programov...

Izdelali so tudi strateške dokumente za nadaljnji razvoj projekta, zasnovali strokovno podlago za registracijo blagovne znamke UŽIVAM TRADCIJO, predvsem pa skušali animirati gostinsko – turistično poslovno okolje, da v kulinarični dediščini prepozna resen razvojni potencial in jo – zaokroženo v ustrezne turistične produkte z dovršenimi interpretatorskimi prijemi – ponudi na vse bolj pestrem in zahtevnem turističnem trgu.

Verjamejo, da je tudi projekt UŽIVAM TRADICIJO pomemben prispevek k doseganju ciljev nacionalnega projekta Slovenija - Evropska gastronomska regija 2021, katerega ključni cilji so povečevanje kakovosti življenja, priložnosti za izobraževanje na področju zdravega in sonaravnega bivanja ter trajnostnega razvoja gastronomije in krepitev nacionalne promocije kulinarike ter gastronomije, ki ustvarjata sinergijo z lokalnimi okolji oziroma kulturami.

Namen sklepnega dogodka projekta UŽIVAM TRADICIJO
Namen sklepnega dogodka ni podroben pregled narejenega in doseženega. Njihova želja je pogledati naprej, v razvoj celostne turistične ponudbe, ki ima svoje izhodišče (tudi) v kulinarični dediščini, še posebej z vidika kakovosti ponudbe in ustrezne animacije celotne verige in njenega okolja – vse od pridelovalcev do gosta. Posebej želijo nakazati možne rešitve na najpogostejša vprašanja, ki so se jim v stiku z deležniki, ključnimi za razvoj odlične lokalno naravnane turistične ponudbe, tekom dela odprla.

• To so vprašanja animacije primarnih pridelovalcev in predelovalnih obratov (kmetije, kmetije z dopolnilnimi dejavnostmi in živilski obrati) in organizacij, ki jih povezujejo (predvsem zadruge) za pripravljenost na tesno sodelovanje z gostinsko – turističnim sektorjem, kjer gre pogosto za manjše količine mnogih proizvodov in je način zbiranja in distribucije precej drugačen od dobro uveljavljenih poti masovnih kmetijskih proizvodov in živil. Kje so težave, kje priložnosti, kako se izziva lotiti?

• Nadalje se odpirajo vprašanja o vzpostavitvi zanimanja in razvoja metod za uspešno povezovanje gostinskih in turističnih ponudnikov v okviru turističnih blagovnih znamk oz. celostne turistične ponudbe. Kako premagati vrzel med željo in zavedanjem gostinsko – turističnih ponudnikov, da je odličnost skoraj brezizhodno povezana z vključitvijo v lokalno verigo in lokalne mreže ter realnostjo delovanja na drugi strani?

• Pa tudi vprašanja, vezna na znanja, usposobljenosti, kompetence in nasploh na zavedanje deležnikov o pomenu poznavanja in ustreznega vključevanja elementov dediščine za uspešen razvoj turističnega sektorja. Kako lahko kulinarični dediščinski elementi ustrezno okrepijo samo sporočilnost okolja, v katerem gosta nagovarjamo? In kako v tem okolju smiselno opredeliti vlogo dediščinskih skupnosti? Kdo naj koga uči in kdo komu svetuje?