V galerijskem parku v Kostanjevici na Krki bodo s sobotno predstavitvijo skulptur letošnjih udeležencev končali 27. bienalni mednarodni simpozij kiparjev Forma viva.
Kostanjeviška Galerija Božidarja Jakca je na njem ves mesec gostila kitajskega kiparja Meng Gaa, njegovega poljskega kolega Ryszarda Litwiniuka in slovenskega kiparja Primoža Puglja.Direktor Galerije Božidarja Jakca Goran Milovanović je povedal, da so hkrati s Formo vivo 2017 potekale spremljevalne prireditve in delavnice.
Skupaj z domačini so izvedli tudi akcijo sanacije in vnovične impregnacije 18 kostanjeviških skulptur, kiparka Dragica Čadež, ki se je tega kiparskega srečanja udeležila že leta 1966, pa je rekonstruirala gornji del svojega takratnega dela.
V Mongoliji rojeni kipar Meng Gao, ki živi in deluje v Pekingu ter Guangzhou na Kitajskem, te dni končuje skulpturo, ki jo je poimenoval Prašič in hiša. Kot je pojasnil, tradicionalno izvedena skulptura prašiča, postavljena v hišni okvir, posnema kitajsko pismenko za družino.
S svojim simbolno zastavljenim delom želi opozoriti na izginjanje kitajske tradicije in na hkratni divji pohod potrošništva, ki na Kitajskem povzroča velike socialne razlike.
Litwiniuk iz poljskega Olsztyna končuje konstruktivistično zasnovano spiralno konstrukcijo iz lesnih lamel Prehod oziroma Tranzicija, ki, kot je ob njegovi današnji odsotnosti pojasnil Milovanović, "odpira vprašanje časa kot ciklično spiralne poti napredovanja, ki se konstituira v vedno novem vzniku in s tem konstantni rasti".
Slovenski predstavnik Pugelj iz Vnanjih Goric pri Ljubljani pa se je kot izkušen kipar-portretist lotil dveh oziroma para nasprotno postavljenih obraznih skulptur En rez. Gre sicer za nekoliko voluminozno postavljeni "svojevrstni dialog, ki izhaja iz enega", ter izrablja igro svetlobe in sence, je povedal.
Po podatkih galerije se je na razpis za Formo vivo 2017 prijavilo 114 kiparjev iz 39 držav. Kostanjeviška Forma viva s tamkajšnjimi mednarodnimi kiparskimi srečanji je sicer leta 1961 nastala na pobudo Jakoba Savinška in Janeza Lenassija oziroma kiparjev, ki sta po vzoru kiparske prireditve v St. Margarethnu na avstrijskem Gradiščanskem leta 1959 podobno predlagala še za Slovenijo. Plod dolgoletnih kiparskih srečanj pa je več kot sto lesenih skulptur, ki so postavljene po tem dolenjskem mestu in v njegovi okolici.
Največ jih je razstavljenih v galerijskem parku ob kostanjeviškem gradu oziroma na vrtovih nekdanjega samostana, kjer od leta 1974 domuje Galerija Božidarja Jakca.
Forma viva je sicer sestavni del kostanjeviškega galerijskega dela. Leta 1988 je prišlo do desetletne prekinitve v njenem prirejanju, od leta 1998, ko so jo obudili, pa jo prirejajo bienalno.