pomlad vreme drevo potok jutro tony Svet24.si

Meteorologi za jugozahod države izdali rumeno ...

vožnja pod vplivom alkohola Svet24.si

Pijan trčil v prometni otok in zradiral prometno ...

1733833480-dsc09142-1733833227129 Necenzurirano

Afera odpadki: zakaj si župan občine Krško ...

milan kucan pl Reporter.si

Politiki, streznite se! Ne hodite Milana Kučana ...

Olimpija slavje Ekipa

Konec skrivalnic: Olimpija predstavila novo ...

prebava Svet24.si

Znaki, na katere morate biti še posebej pozorni

Podaljšek, vtikač in denar Svet24.si

Kako dologorčno zmanjšati račun za električno ...

Novice Novo mesto

Za varen nakup preko spleta

Piše: Radio Krka

Čas objave:
28.11.2012 20:40

Društvo Varni na internetu v času pred božično-novoletnimi nakupi opozarja na previdnost pri nakupovanju preko spleta.

Vedno večji delež predstavljajo nakupi opravljeni preko spleta, morda pa letos tudi vi zaidete v katero od spletnih trgovin namesto v nakupovalno središče. Pred tem pa obvezno preverite top 7 nasvetov, kako se lahko izognete tveganjem in pravočasno prepoznate poskus prevare.

Na kaj morate biti pozorni pri nakupovanju preko spleta, pa opozarja tudi Zavod potrošnikov Slovenije.

Darilo ste izbrali, plačilo izvedli. Pa ste dobili potrdilo o naročilu, paket pravočasno prejeli…?
Ko ste v spletni trgovini naročili izdelek, vam mora trgovec po elektronski pošti potrditi, da je naročilo prejel. V potrditvi naročila morajo biti poleg podatkov o ceni, trgovcu in izdelku zapisani še podatki o naslovu, kamor lahko potrošnik pošlje ugovor ali sporočilo o odstopu, podatki o servisu in garanciji ... »Previdnost pa nikakor ne bo odveč tudi pri prevzemu blaga - potrošniki naj pred prevzemom preverijo, ali je prejeti izdelek poškodovan, tudi če je sam paket nepoškodovan, ter prevzem v primeru poškodb zavrnejo,« izpostavlja Blaž Možina, Evropski potrošniški center (EPC), in dodaja: »Trgovec vam mora naročeno blago dostaviti v obljubljenem roku. Če trgovec ne more izpolniti svoje obveznosti, ker blaga ni na razpolago, vas mora o tem takoj obvestiti in vam nemudoma oz. v roku 30 dni vrniti celoten že plačani znesek.«


Izdelek lahko vrnete, čeprav nima napake

Izdelka, s katerim niste zadovoljni, vam ni treba obdržati. »Takšen izdelek lahko vrnete, trgovec pa vam mora vrniti celoten znesek, ki ga je dobil od vas. Gre za smiselno pravilo, saj potrošnik izdelka pred nakupom ne more pregledati, na razpolago ime le slike in podatke, ki jih zagotovi trgovec,« poudarja Blaž Možina, EPC. Potrošnik mora v zakonskem roku trgovcu vrniti nepoškodovan izdelek. Več o pravicah potrošnikov v primeru nakupovanja preko spleta lahko najdete na spletni strani Evropskega potrošniškega centra in na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije.