Društvo Varni na internetu v času pred božično-novoletnimi nakupi opozarja na previdnost pri nakupovanju preko spleta.
Vedno večji delež predstavljajo nakupi opravljeni preko spleta, morda pa letos tudi vi zaidete v katero od spletnih trgovin namesto v nakupovalno središče. Pred tem pa obvezno preverite top 7 nasvetov, kako se lahko izognete tveganjem in pravočasno prepoznate poskus prevare.Na kaj morate biti pozorni pri nakupovanju preko spleta, pa opozarja tudi Zavod potrošnikov Slovenije.
Darilo ste izbrali, plačilo izvedli. Pa ste dobili potrdilo o naročilu, paket pravočasno prejeli…?
Ko ste v spletni trgovini naročili izdelek, vam mora trgovec po elektronski pošti potrditi, da je naročilo prejel. V potrditvi naročila morajo biti poleg podatkov o ceni, trgovcu in izdelku zapisani še podatki o naslovu, kamor lahko potrošnik pošlje ugovor ali sporočilo o odstopu, podatki o servisu in garanciji ... »Previdnost pa nikakor ne bo odveč tudi pri prevzemu blaga - potrošniki naj pred prevzemom preverijo, ali je prejeti izdelek poškodovan, tudi če je sam paket nepoškodovan, ter prevzem v primeru poškodb zavrnejo,« izpostavlja Blaž Možina, Evropski potrošniški center (EPC), in dodaja: »Trgovec vam mora naročeno blago dostaviti v obljubljenem roku. Če trgovec ne more izpolniti svoje obveznosti, ker blaga ni na razpolago, vas mora o tem takoj obvestiti in vam nemudoma oz. v roku 30 dni vrniti celoten že plačani znesek.«
Izdelek lahko vrnete, čeprav nima napake
Izdelka, s katerim niste zadovoljni, vam ni treba obdržati. »Takšen izdelek lahko vrnete, trgovec pa vam mora vrniti celoten znesek, ki ga je dobil od vas. Gre za smiselno pravilo, saj potrošnik izdelka pred nakupom ne more pregledati, na razpolago ime le slike in podatke, ki jih zagotovi trgovec,« poudarja Blaž Možina, EPC. Potrošnik mora v zakonskem roku trgovcu vrniti nepoškodovan izdelek. Več o pravicah potrošnikov v primeru nakupovanja preko spleta lahko najdete na spletni strani Evropskega potrošniškega centra in na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije.