profimedia-1041040917 Svet24.si

Visoki življenjski stroški glavno breme ...

Michael O’Leary Svet24.si

Šef Ryanaira bi streljal ruske drone

peter-verlic, miroslav-kraljevic Necenzurirano

Župan Grosuplja Peter Verlič toplo sprejel ...

robert golob falcon spanija vlada Reporter.si

Odpoved božičnice – bi bil Golobov pokop!?

laberon-james Ekipa

LeBron prekinja molk: zahteva menjave ali sezona z...

promet, cesta, tovornjaki, gneča, zastoji Svet24.si

Preobremenjeni tovornjaki uničujejo naše ceste ...

pomoč na domu Svet24.si

Katere storitve iz sistema dolgotrajne oskrbe so ...

Novice

Z novim koncesionarjem v smer trajnostnega razvoja mestnega potniškega prometa

Piše: Mestna občina Novo mesto

Čas objave:
06.08.2025 08:33

Z avgustom 2025 je izvajanje mestnega potniškega prometa v Mestni občini Novo mesto prevzelo podjetje Nomago, d. o. o., ki je bilo izbrano na javnem razpisu kot novi koncesionar. Prehod je potekal nemoteno, brez večjih sprememb za potnike. Vozni redi so ostali večinoma nespremenjeni – posodobitve se nanašajo predvsem na poenotenje nazivov postajališč z medkrajevno prometno mrežo, kar bo prispevalo k boljši orientaciji potnikov in enostavnejšemu prestopanju. Občina v prihodnje načrtuje tudi elektrifikacijo mestnega prometa in uvedbo javnega prevoza na zahtevo.

Župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni je v današnji izjavi za medije izpostavil pomen nadaljnjega razvoja javnega prevoza v mestu: »Veseli smo, da smo uspeli pridobiti kakovostnega izvajalca, ki ima izkušnje v regiji. Z Nomagom ne bomo zgolj izvajali prevozov, temveč tudi načrtovali prihodnost – eden glavnih ciljev v naslednjih dveh letih je elektrifikacija mestnega prometa, pri čemer računamo na državno sofinanciranje za vzpostavitev celovite, trajnostne in moderne infrastrukture. Prav tako načrtujemo uvajanje novih oblik prevoza, kot je javni prevoz na zahtevo, ki ga bomo začeli z električnimi kombiji, kateri bodo med drugim namenjeni tudi šolskim prevozom.«

Kot je še poudaril novomeški župan, kljub 25 letom obstoja mestnega potniškega prometa v Novem mestu, ta še vedno ne predstavlja trajnostne javne storitve, temveč bolj socialno javno storitev, saj imajo manj kot enega potnika na prevožen kilometer. V zadnjih nekaj letih sicer opažajo rahel porast potnikov na račun državnega omogočanja prevoza starejšim od 65 let, ki lahko mestni potniški promet uporabljajo brezplačno.



Ob začetku izvajanja storitev je glavni izvršni direktor podjetja Nomago Miha Tavčar izrazil zadovoljstvo ob sodelovanju z Mestno občino Novo mesto: »S prevzemom upravljanja mestnega potniškega prometa v Nomagu še krepimo svojo prisotnost na Dolenjskem. Že lani smo prav v Novem mestu vzpostavili naše regijsko središče in sodobno delavnico. Občankam in občanom že od začetka zagotavljamo osem vozil s skupno več kot 210 sedišči in stojišči – vsa bodo omogočala tudi prevoz gibalno oviranim potnikom. Za nemoten prehod ostajajo vozni redi in sistem prodaje vozovnic enaki, a to je šele začetek. Z Mestno občino Novo mesto delimo jasno vizijo in ambiciozne načrte. Verjamem, da bomo mestni potniški promet skupaj nadgradili z dolgoročnimi, trajnostnimi rešitvami, ki bodo bolj prilagojene potrebam potnikov.«

Mestna občina Novo mesto in podjetje Nomago se tako zavezujeta k skupnemu razvoju javnega prometa, izboljševanju uporabniške izkušnje in uresničevanju ciljev trajnostne mobilnosti.