jezus Svet24.si

Kdo so mesijanski judje, pripadniki vsega pol ...

jasna-jutri-1 Svet24.si

Aleksander Pozvek: »Raay je kot avto - strošek, ...

kostak Necenzurirano

Ujeti na laži: ob smetišču posneli tovornjake, ...

1715338680-dsc9597-01-1715338634613 Reporter.si

Veseli december v parlamentu: zaslišali naj bi ...

sveca Ekipa

Žalost v družini slovenske olimpijke. Mnogo ...

urban založnik2 Njena.si

Njuna ljubezenska zgodba javnosti ni bila znana

roglic Ekipa

Želela sta spoznati Rogliča: glejte, v družbi ...

Novice Črnomelj

Sredstva za obvoznico Črnomelj

Piše: Radio Krka

Čas objave:
05.03.2013 08:45

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, organ upravljanja za evropske strukturne sklade in Kohezijski sklad, je izdalo odločbo o dodelitvi sredstev za izgradnjo druge faze obvoznice Črnomelj. Dobrih 8,7 milijona evrov vredni projekt, ki ga je pripravila Direkcija Republike Slovenije za ceste, bo v višini 6,4 milijona evrov sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Promet se v Črnomelj steka iz štirih regionalnih smeri, v mestu pa je močan tudi mestni oz. primestni promet. V središču pogosto prihaja do zastojev, ki so posledica naraščajočega prometa (v povprečju dnevno naštejejo od 10.000 do 13.000 vozil), ozki prehodi skozi strnjeno staro mestno jedro pa onemogočajo normalen pretok vozil. Gost promet skozi center povzroča hrup, ki bo v prihodnje bistveno manjši, znižale se bodo emisije izpušnih plinov in tresljaji, ki jih povzročajo težja vozila, s čimer uničujejo tudi objekte v neposredni bližini ceste.

Trasa predvidene obvoznice poteka ob zahodnem obrobju urbaniziranih površin Črnomlja in povezuje regionalno cesto Črmošnjice–Črnomelj z regionalno cesto Črnomelj-Kanižarica. Načrtovana ureditev bo razbremenila središče mesta, hkrati pa se bodo nanjo priključila tudi načrtovana stanovanjska območja Čardak I in II.

Z izgradnjo I. faze obvoznice Črnomelj, ki je bila prometu predana junija 2008, se je mestno središče razbremenilo predvsem tovornega prometa, ki vodi do industrijskega dela mesta. Z izgradnjo 1,5 km dolge II. faze obvoznice pa se bo mesto razbremenilo še tranzitnega prometa skozi staro mestno jedro.


Z uresničitvijo naložbe bo na obvoznico speljan tudi tranzitni in tovorni promet, ki poteka iz Ljubljane preko Novega mesta, Suhe krajine proti Kanižarici, Vinici ter mejnemu prehodu s Hrvaško. S tem se bo izboljšala prehodnost in dostopnost na relaciji Črmošnjice–Vinica oz. od Novega mesta in Suhe krajine proti Kanižarici in Vinici, kar bo med drugim vplivalo na večjo konkurenčnost in razvoj območja.

V okviru izgradnje obvoznice, ki se bo zaključila predvidoma do konca leta 2015, je predvidena tudi gradnja 80 metrov dolgega mostu čez reko Dobličico, ureditev avtobusnega postajališča, javne razsvetljave, odvodnjavanja ter ureditev hodnika za pešce in kolesarje.