Skupina Adria Mobil je lani ustvarila 303,1 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 22 odstotkov več kot leto prej. Čisti dobiček je bil s 15,5 milijona evrov višji za 20 odstotkov, kaže revidirano poročilo, danes objavljeno na spletni strani Ljubljanske borze.
"Za skupino Adria Mobil in družbo Adria Mobil ter blagovno znamko Adria je leto 2015 eno najbolj uspešnih poslovnih let, ko smo se predvsem po proizvodnih in prodajnih rezultatih znova močno približali rekordnemu letu 2007," je v poročilu zapisala generalna direktorica Sonja Gole.Dobiček it poslovanja (EBIT) je znašal 18,7 milijona evrov, kar je 12 odstotkov več kot leta 2014. Skupina je 90 odstotkov prihodkov dosegla s prodajo prikolic, avtodomov in vanov.
Matična družba Adria Mobil je ustvarila 261,8 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 22 odstotkov več kot predlani. Pri tem je četrtina prihodkov ustvarjenih s prodajo podjetjem v skupini, ostalo podjetjem izven skupine.
EBIT je bil z 11,8 milijona evrov za osem odstotkov nižji kot predlani, znižanje pa je po navedbah družbe posledica vlaganja v raziskave in razvoj ter vstopa na nove trge. Čisti dobiček matične družbe se je zvišal za 24 odstotkov na 11,6 milijona evrov.
Skupina je imela konec leta 39,4 milijona evrov finančnega dolga, kar je 2,9 milijona evrov manj kot leto prej. Za investicije so lani namenili 3,5 milijona evrov in izplačali za 13,5 milijona evrov dividend. Število zaposlenih se je povečalo za 90 oseb na 1296.
Goletova za leto 2016 načrtuje nadaljnjo rast prodaje na njihovih ključnih trgih. Skupina več kot 90 odstotkov prihodkov ustvari na trgih območja z evrom, rast prodaje pa je po izkušnjah v veliki meri v povezavi z rastjo BDP, so zapisali.
"Nizke cene naftne in monetarno sproščanje so sicer vzpodbudili rast v največjih svetovnih gospodarstvih, vendar kratkoročna dinamika rasti ostaja še naprej skromna, z neobičajno nizko inflacijo in obrestnimi merami, kar kaže na tveganje finančne nestabilnosti," so opozorili.
Na drugi strani pa poleg makroekonomskega okolja na obseg poslovanja v panogi caravaninga vplivajo tudi drugi dejavniki, ki so močno prisotni in jih navdajajo "s pozitivnimi občutki" - kot ugotavljajo v družbi, se namreč življenjski slog prebivalstva spreminja, ljudje se vračajo k naravi.Brez opisa