bled, beljski otok Svet24.si

Je Slovenija draga država? Na vprašanje se je ...

žetev, koruza, žetev-koruze, kombajn, traktor, njiva Svet24.si

85-letnik med žetvijo pobiral storž, umrl pod ...

janez jansa zahvala Primoz Lavre Necenzurirano

V ogledalu osebnih zamer na levi sredini se vidi ...

urska klakocar zupancic kongres svoboda 2025 pl Reporter.si

Ozadje kongresa Svobode: Klakočar Zupančič ...

lebron doncic Ekipa

LeBron James prvič jasno in glasno o tem, kdaj se...

ženska in mešalnik Svet24.si

Slovenska inovacija, ki ima pomemben vpliv na ...

ogrevanje, ogrevalna-sezona Svet24.si

To morate vedeti pred začetkom kurilne sezone

Novice Črnomelj

Poziv k razrešitvi črnomaljske županje

Piše: Radio Krka

Čas objave:
14.02.2017 16:24

Poziv k podaji predloga Državnemu zboru RS za razrešitev županje Občine Črnomelj Mojce Čemas Stjepanovič

Civilna iniciativa je 7. 12. 2016 na občinski urad in županjo naslovila pobudo za vložitev zahteve za razpis referenduma, s katero je zahtevala referendum o sklepu občinskega sveta z dne 25. 11. 2016. V skladu z Zakonom o lokalni samoupravi bi morala županja v osmih dneh po prejemu pobude z aktom določiti obrazec za podporo z osebnim podpisovanjem in rok za zbiranje podpisov oziroma (če bi ocenila, da pobuda ni bila vložena v skladu z zakonom) izdati akt, s katerim bi nas pobudnike pozvala, naj svojo pobudo popravimo. Namesto tega je županja pobudnikom poslala zgolj obvestilo, s katerim nas je seznanila, da pobudo zavrača, ker za izvedbo predlaganega referenduma naj ne bi bilo pravne podlage in da sprejeti sklep ne predstavlja sprejema splošnega akta in ni v pristojnosti občine.

Upravno sodišče RS je 12. 1. 2017 ugotovilo, da je bilo takšno ravnanje županje nezakonito in da bi županja morala izdati ustrezen akt. Ker na odločitev sodišča ni mogoča pritožba, bi morala županja v osmih dneh po prejemu odločitve sodišča izdati ustrezen akt - kot rečeno, bodisi o začetku zbiranja podpisov, bodisi akt, s katerim bi pobudnike pozvala, naj pobudo popravimo. Županja vse do danes tega ni naredila in očitno tudi ne namerava narediti, s čimer neposredno krši Zakon o lokalni samoupravi in sodbo Upravnega sodišča RS. Prav tako je županja delovala nezakonito z izdajo odločbe o zavrnitvi zahteve za dostop do informacij javnega značaja, kjer smo predhodno zaprosili za posnetek občinske seje. Seja občinskega sveta je namreč javna.
Glede na to, da po Zakonu o lokalni samoupravi nadzor nad zakonitostjo dela občinskih organov izvajajo ministrstva in vlada, na Ministrstvo za javno upravo RS naslavljamo naslednjo pobudo:
- Ker županja očitno ravna v nasprotju z zakonom, naj jo ministrstvo v skladu z možnostjo, ki mu jo daje zakon, pozove k spoštovanju zakonodaje in odločbe Upravnega sodišča RS. V primeru, da županja poziva ne bo spoštovala, naj ji ministrstvo naloži izvedbo naloge z odločbo, kot to določa Zakon o lokalni samoupravi (90.a člen).


Vlado pa Civilna iniciativa poziva, naj Državnemu zboru RS predlaga razrešitev županje, ki očitno ne spoštuje sodbe Upravnega sodišča RS oziroma jo ignorira. To vladi namreč v primeru nespoštovanja sodb Upravnega sodišča s strani županje omogoča 90.b člen Zakona o lokalni samoupravi.

S tem bosta Vlada RS in Ministrstvo za javno upravo RS, kot nadzorna organa, zagotovila zakonitost dela črnomaljske županje, ki se je očitno odločila, da ji zakonov ni treba spoštovati.