profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

strelec Svet24.si

Strelci: pustolovci, ki sovražijo obveznosti in ...

zlato1 Necenzurirano

V sefu podjetja v lasti Cerkve za deset milijonov ...

22842X1223 Reporter.si

Nov zaplet pri Anžetu Logarju: kompromitirana ...

urska zigrat tadej pogacar Ekipa

Urška Žigart spregovorila o morebitnem ...

nusa-cerar Revija Stop

Nuša Cerar: Želim biti obdana z iskrenimi ...

zlatko zahovic Ekipa

Zahović jasno in glasno o reprezentanci, Cesarju ...

Novice Ljubljana/Kočevje

Nov načrt 3a razvojne osi v večjem delu predvideva povsem novo traso

Piše: STA

Čas objave:
18.02.2022 06:57

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in državni sekretar na tem ministrstvu Aleš Mihelič sta danes v Kočevju predstavila nov, celovit načrt gradnje 3a razvojne osi od Ljubljane do Petrine. Za razliko od dosedanjega, ki je predvideval le manjše spremembe že obstoječe ceste, nov načrt v večjem delu predvideva povsem novo traso.

Nova trasa ceste z obvoznicami je predvidena od Lavrice mimo Škofljice do Pijave Gorice, od Turjaka mimo Rašice in Velikih Lašč ter nato od Žlebiča mimo Ribnice, Nemške vasi ter Kočevja do Livolda. Na posameznih odsekih bo šla trasa po obstoječi cesti, ki jo bodo rekonstruirali in po besedah Miheliča, kjer se bo le dalo, opremili s tretjim pasom. Gre za odseke od Pijave Gorice do Turjaka, od Velikih Lašč do Žlebiča ter od Livolda do mejnega prehoda s Hrvaško Petrina.

Na ta način bodo po besedah Miheliča obstoječo cesto razbremenili tranzitnega prometa, hkrati pa pomembno skrajšali potovalni čas iz tega dela države. Iz Ribnice v Ljubljano bi tako po novem prišli v pol ure, iz Kočevja do Ljubljane pa v 40 minutah, je dejal.

Na trasi so predvideni tudi nekateri večji gradbeni objekti. Pri Turjaku in Rašici sta predvidena viadukta, pri Žlebiču predor in večje vozlišče. Večje vozlišče je predvideno tudi pri Kočevju.


Po besedah Miheliča bo gradnja potekala v več fazah. S prvo fazo, ki predvideva rekonstrukcijo in gradnjo tretjega pasu od Pijave Gorice do Turjaka, bodo po njegovih besedah začeli že letos. Letos bo stekla tudi gradnja podvoza v Škofljici, s katerim bodo tamkajšnjo glavno cesto na križanju z železnico speljali pod železniško progo. Rok za izgradnjo podvoza je dve leti. Celotna 3a razvojna os bi bila lahko po oceni Miheliča zgrajena do leta 2034. Stala naj bi okoli 200 milijonov evrov.

Minister Vrtovec je danes izrazil veselje, da jim je uspelo projekt 3a razvojne osi v vsega dveh letih pomembno premakniti naprej. "Dokler bom minister, ne bom pristal na logiko, da se neka gradnja ne izplača zgolj zato, ker tam živi premalo število ljudi," je dejal.

Celoten projekt ima po njegovih besedah močno podporo vlade in njenih poslancev, kot se je izkazalo na predstavitvi, pa ga z manjšimi pripombami podpirajo tudi župani občin, ki ležijo ob 3a razvojni osi.

Župan Iga Janez Cimperman je projekt tako pohvalil in poudaril, da se, odkar je župan, na tem področju ni dogajalo praktično nič. Kočevski župan Vladimir Prebilič je nov koncept označil kot prelomen, predvsem v smislu, da gre za celovito rešitev. Z njo, kot je dejal, nimajo več občutka, da so slepo črevo države, ampak njen sestavni del.