profimedia-0233319295 Svet24.si

Bolni Ratko Mladić prosi za izpustitev na ...

krsta, trugla Svet24.si

Mrliški oglednik jo je razglasil za mrtvo. Ko so ...

varazdin, podjetja Necenzurirano

Selitev podjetij na Hrvaško: kako je 150 ...

borut pahor jk Reporter.si

Borutu Pahorju gre vse prej kot slabo: toliko je ...

Tugberk Tanrivermis Ekipa

To je ime novega trenerja Maribora! Prihaja Turek,...

petrol, pot-neustavljivih, klemen-bunderla, romana-lesjak, crna-na-koroskem, pomoc Svet24.si

Solidarnost, močnejša od naravne katastrofe

Solata2 Njena.si

Živila, ki jih potrebuje vaša koža

Novice Ljubljana

Klicni center za koronavirus v četrtek sprejel skoraj 1000 klicev

Piše: STA

Čas objave:
13.03.2020 16:12

Klicni center za podajanje informacij o novem koronavirusu na številki 080 14 04 je v četrtek sprejel skoraj 1000 klicev, je pojasnila Mojca Matičič z infekcijske klinike UKC Ljubljana. Klici po njenih besedah kažejo, da prehajamo v fazo, ko se med ljudmi pojavlja tudi panika. Zato so pravočasne in pravilne informacije ključne.

V klicnem centru, ki deluje od ponedeljka, ljudem pomagajo pri pridobivanju pravilnih in zanesljivih informacij, povezanih s koronavirusom. Nikakor pa, kot je poudarila Matičičeva, ni namen klicnega centra podajanje zdravniških ali morda celo pravnih nasvetov.

Nanje se obrača vse več ljudi. Če so v ponedeljek sprejeli nekaj čez 400 klicev, jih je bilo toliko danes že doslej, v četrtek pa malo manj kot tisoč. Spreminja se tudi tema vprašanj. V prvih dveh dneh so ljudje največ spraševali o samem koronavirusu, značilnostih bolezni, njenem zdravljenju, kot tudi preventivnih ukrepih. Potem ko je država sprejela vrsto ukrepov za zajezitev širjenja virusa, pa je vse več vprašanj tudi s področja šolstva, možnosti prehajanja meja, izgubljenega dohodka oz. nadomestil za ta dohodek, ipd.

Prav klici, prejeti v klicnem centru, so bili po besedah Matičičeve eden pomembnih dejavnikov za apel infektologov za zaustavitev javnega življenja. Ugotavljali so namreč, da so ljudje res v stiski, nimajo informacij, so neozaveščeni, celo neodgovorni.

Danes ima Matičičeva sicer vtis, da so ljudje že informirani, se pa ukvarjajo z organizacijskimi problemi, kako s službo ali varstvo otrok. Se pa boji, da bomo zelo hitro prišli v tretjo fazo, psihološko fazo, saj opažajo, da ljudje postajajo panični.

Kot je opozorila na podlagi lastne klinične prakse, je v izogib paniki zelo pomembno pravočasno in pravilno informiranje. "Dobra informacija, ki preprečuje komunikacijski šum, je najpomembnejša v tem trenutku," je poudarila Matičičeva.

Znova je pozvala tudi k solidarnosti in dekriminalizaciji okuženih ali potencialno okuženih z novim virusom, in dodala, da lahko vsak posameznik pripomore k obvladovanju epidemije z odgovornostjo in poštenostjo do sebe in do okolice.

Velika zahvala pa gre po njenih besedah študentom medicine višjih letnikov, ki pomagajo v klicnem centru, in drugim službam, ki jim zagotavljajo potrebne informacije.