profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

strelec Svet24.si

Strelci: pustolovci, ki sovražijo obveznosti in ...

902430_1698149615-snezic2-16981495925 Necenzurirano

Še 52. tožba Roka Snežiča: od nas zahteva 10 ...

22842X1223 Reporter.si

Nov zaplet pri Anžetu Logarju: kompromitirana ...

luka doncic dallas pm Ekipa

Slabe novice iz Dallasa: Luka Dončić bo dlje ...

tilen-lotrič -1 Revija Stop

Tilen Lotrič božične okraske kupil že oktobra

zlatko zahovic Ekipa

Zahović jasno in glasno o reprezentanci, Cesarju ...

Novice Novo mesto/Grosuplje/Ljubljana

Kdaj z vlakom iz Novega mesta do Ljubljane v manj kot uri?

Piše: STA

Čas objave:
20.06.2021 10:19

Občine ob progi Ljubljana-Metlika ter državi Slovenija in Hrvaška usklajujejo še zadnje podrobnosti za ustanovitev Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje, ki bo skrbelo za koordinacijo in pridobivanje sredstev za revitalizacijo železniške proge Ljubljana-Zagreb. Ta naj bi tudi omogočila vožnjo iz Novega mesta v Ljubljano v manj kot uri.

Pobudo za revitalizacijo železniške proge Ljubljana-Metlika in naprej do Zagreba je dal grosupeljski župan Peter Verlič. Devet občin ob omenjeni progi, ki se jim je pozneje pridružila še ljubljanska, ter predstavnica Karlovške županije so maja 2018 na Otočcu podpisali dogovor o sodelovanju pri omenjenem projektu. Junija 2019 so nato podpisali še pogodbo o sodelovanju, za koordinatorja oz. za vmesni člen med obema državama, EU in občinami pa določili Razvojni center Novo mesto.

Kot je za STA povedal direktor omenjenega centra Franci Bratkovič, projekt poteka dobro. Trenutno med drugim usklajujejo še zadnje podrobnosti za ustanovitev Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje. Šlo bo za meddržavno združenje, s katerim bodo po besedah grosupeljskega župana Verliča kandidirali za evropska in druga sredstva, hkrati pa bo skrbelo za koordinacijo celotnega projekta.

Ustanovitev omenjenega združenja je pripravljena do te mere, da bi lahko o njem občinski sveti občin, ki sodelujejo v projektu, odločali septembra ali oktobra, nato pa sta potrebni še soglasji vlad obeh držav, pri čemer pa Verlič ne dvomi, da soglasij ne bi dali. Pri izgradnji si obetajo tako evropska kot država sredstva pa tudi sredstva iz različnih drugih skladov.


Na Direkciji RS za infrastrukturo so po besedah Bratkoviča tudi že začeli s pripravami potrebne projektne podlage za spremembo državnega prostorskega načrta na delu proge od Ljubljane do Ivančne Gorice ter naprej do Novega mesta. Med drugim so na teh odsekih predvideni nadgradnja obstoječega tira, na določenih odsekih gradnja vzporednega tira, ureditev prehodov, preureditev postaj in postajališč ter elektrifikacija.

Po besedah Bratkoviča je med drugim cilj projekta obnoviti, dograditi in urediti omenjeno železniško progo na način, da bo npr. mogoče z vlakom iz Novega mesta do Ljubljane priti v manj kot uri. "S tem bi železniški prevoz na tem in drugih odsekih postal zelo konkurenčen cestnemu," pravi. Projekt bi tudi zelo prispeval k razbremenitvi prometnih konic na ljubljanskem cestnem obroču in znižanju emisij, saj prevoz z vlakom pomeni le slabo četrtino emisij, ki jih sicer prispeva prevoz po cesti, dodaja.

Natančen časovni okvir celotnega projekta še ni znan, po besedah Bratkoviča pa bi bilo zelo dobro, če bi jim uspelo vso dokumentacijo in gradbeno dovoljenje za gradnjo pridobiti do leta 2030.

Nekoliko bolj natančni glede časovnice so na direkciji za infrastrukturo. Kot so navedli za STA, je nadgradnja proge od Ivančne Gorice do Ljubljane predvidena v letih 2027-2031, nadgradnja proge od Novega mesta (od Birčne vasi) do Ivančna Gorice pa do leta 2040.

Direktor Razvojnega centra Novo mesto Franci Bratkovič o projektu