vodni-kamen, ciscenje-tusa, trik Svet24.si

Čudežen trik, ki odstrani trdovratne madeže s ...

Donald Trump Svet24.si

Epsteinovi dosjeji: Trump povsem obrnil ploščo

2E5A6895-2048x1366 Necenzurirano

Logar, Prebilič in Lotrič so v prvi vrsti ...

janez jansa pl Reporter.si

Janša: Eva Irgl mi je pred prestopom rekla, da ...

dr congo Svet24.si

Kongo po senzaciji na pragu prvega svetovnega ...

sejšeli Svet24.si

Koliko stanejo počitnice na priljubljenih ...

Alples kuhinja PLANA Svet24.si

5 stvari, ki se jih splača kupiti na 'Black ...

Novice Novo mesto

FOTO: Znana idejna rešitev za brv v Irči vasi

Piše: Radio Krka

Čas objave:
14.07.2017 11:37

Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije je objavila zmagovalno arhitekturno rešitev za brv, ki jo Mestna občina Novo mesto načrtuje čez reko Krko v Irči vasi. Ocenjevalno komisijo je najbolj prepričala rešitev s sodobno mostno konstrukcijo, ki je obenem po zasnovi najbliže tradicionalni, viseči podobi brvi, in na eleganten način premošča Krko z minimalnimi posegi v naravno okolje. Ocenjena vrednost investicije naj bi znašala 1,1 mio evrov, MO NM pa bo s projektom kandidirala za evropska sredstva.

Izbrana rešitev v Novo mesto prinaša nov referenčen projekt na področju arhitekture in konstrukcije. Avtorji zmagovalne rešitve, inženirji gradbeništva Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl in Aleš Filipič, arhitekti Blaž Budja, Rok Jereb in Nina Majoranc ter krajinski arhitekt dr. Dušan Stupar, so pri oblikovanju rešitve sledili čim bolj zadržanim in minimalnim posegom v občutljivo naravno okolje območja Krke.

Most je zasnovan brez vmesnih podpor, ki po mnenju avtorjev pomenijo grob poseg v naravno okolje in obenem lahko predstavljajo ovire v času neurij, ko se ob podporah nalagajo vejevje in debla podrtih dreves, kar zmanjšuje hidravlični profil in posledično dviguje nivo poplavnih voda.

Obešena - tako imenovana viseča mostna konstrukcija z vitko, oblikovno izčiščeno in racionalno konstrukcijo, kot tanka linija v blagi krivulji povezuje oba bregova in spominja na tradicionalne brvi preko hudournikov in potokov. Sodobna tehnologija prednapetih mostnih konstrukcij zagotavlja večjo togost in je manj občutljiva na dinamične obtežbe, omogoča pa bistveno večje razpone.


V predlaganem projektu je razpon 125 metrov, s konstrukcijo debeline 42 cm na robu in 17 cm v srednjem delu. Opornika sta na obeh koncih mostu potopljena v brežini in na ta način povsem neopazna.

Mestna občina Novo mesto nove kolesarske in peš povezave, ki povečujejo kakovost življenja v občini, uvršča med prednostne razvojne usmeritve. Župan Gregor Macedoni je pred tednom dni na redni novinarski konferenci predstavil akcijski načrt za letos in prihodnje leto, v sklopu katerega želi občina to infrastrukturo nadgraditi in izboljšati. Del načrta je tudi nova brv v Irči vasi.