kača, krško Svet24.si

Foto: V Krškem goste lokala prestrašila kača

supet-luna, sankt-peterburg Svet24.si

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

20245X9263 Necenzurirano

Šef slabe banke iz vrst SDS v službo k ...

bajec becarevic Reporter.si

Huda obtožba na račun Tarče in Teša: ...

doncic Ekipa

Šestič zapored! Odlično pripravljeni Luka s ...

jasmin, pop-tv, kmetija Njena.si

Kmetija: Zaradi tega Jasmin v areno odhaja ...

miha butara 24 mm Ekipa

Proračun bomo podvojili, to je ogromno za ...

Novice Grosuplje

FOTO: Skupina Don don načrtuje 50 mio € naložb

Piše: Radio Krka

Čas objave:
22.10.2015 13:48

Pekarna Grosuplje postaja center Don donovih operacij za Slovenijo in Hrvaško. Srbijo in ostale izvozne trge bo skupina pokrivala iz Beograda. Skupina Don don skupaj s Pekarno Grosuplje za prihodnje leto načrtuje blizu 100 milijonov evrov letnega prometa, kar jo postavlja na prvo mesto med pekovskimi podjetji v regiji.

Pekarna Grosuplje še vedno ostaja strateški partner Mercatorja, obenem pa poslovanje širi v regijo.

Potem ko je metliški Don don prevzel Pekarno Grosuplje, so danes na novinarski konferenci predstavili strategijo podjetja in vlogo Pekarne Grosuplje. Don don posluje v Sloveniji, Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni Gori, Bolgariji in na Hrvaškem. Širitev načrtujejo še v Romunijo in Albanijo. Strategija temelji na rasti in industrializaciji, s katero bo skupina lahko konkurirala večjim mednarodnim pekovskim podjetjem.

Don don v svoj domači trg zajema celotno regijo in prednost pred konkurenco vidi v svoji velikosti. Sočasno spoštuje in razvija posebnosti posameznih trgov. Slovenski potrošniki so vajeni kupovati kakovosten kruh, občutljivost za domače surovine, posebej za pšenico in proizvodnjo brez umetnih dodatkov, pa je doma zelo visoka. Zato bodo letos odkupili kar 15.000 ton slovenske pšenice.

Pekarna Grosuplje je za Don don pomembna pridobitev. Njeni odlični proizvodi, dolga tradicija in strokovni kadri so zagotovilo, da bo celotna skupina Don don lahko stopala v razvojnem ritmu z globalnimi igralci. Rast Don dona je tako prvi uspešen primer regionalizacije poslovanja slovenskega živilsko-predelovalnega podjetja. Podjetja, ki so ta potencial nekoč imela, ga namreč niso izkoristila in žal bitko izgubila ali bila prevzeta. "Don don kot slovensko podjetje z novim sedežem v Grosupljem in v lasti sestre Alenke in brata Aleša Mozetiča je lahko zgled ostalim, ki imajo programe, voljo in potencial za regionalno rast", so zapisali v sporočilu za javnost.

Aleš Mozetič, direktor in solastnik skupine Don don, ocenjuje, da je poleg globalnih igralcev na regionalnem trgu v pekovski industriji prostora za največ dva večja regionalna ponudnika ter nekaj lokalnih. Ob tem poudarja: »Pekarna Grosuplje je sinonim za najboljši kruh. Na drugi strani pa globalna konkurenca ponuja številne izdelke, ki jih je mogoče uvoziti zamrznjene in jih speči v trgovini, kupcu na očeh. Zato v Don donu združujemo dve strategiji: obseg na eni in kakovost na drugi strani. Ob konkurenčnosti globalnim igralcem stavimo predvsem na pestrost izbire in upoštevanje lokalnih posebnosti.«
Izdelke Pekarne Grosuplje v Sloveniji poznajo predvsem potrošniki, ki kupujejo v Mercatorju. »Sosedova pekarna« je med potrošniki zelo cenjena, zato bosta Mercator in Pekarna Grosuplje tesno sodelovala tudi v prihodnje. Načrtujeta nove izdelke, s čimer bo v pekarni najboljšega soseda vedno dišalo po najboljšem.

»Mercator je že danes med kupci prepoznan kot najboljši ponudnik kruha in pekovskih izdelkov. Pekarna Grosuplje bo tudi v prihodnje naš strateški partner, skupaj pa bomo ustvarjali nadaljnji razvoj te kategorije v naših trgovinah. S tem bomo ohranjali najboljši izbor za naše kupce ter dodatno nagradili inovativnost, kakovost in cenovno konkurenčnost ponudbe kruha in pekovskih izdelkov v Mercatorjevih trgovinah,« je optimističen Toni Balažič, predsednik uprave Mercatorja. Po več kot 60-ih letih tradicije Pekarna Grosuplje ostaja ključni partner Mercatorja in obenem dobiva nov tržni zagon izven Slovenije. Tam bodo njeni izdelki prisotni pod blagovno znamko Don don.

V Don donu trende v pekovski panogi in trgovini ne samo spremljajo, ampak jih skušajo aktivno spodbujati. Pri tem jih je s 14 milijoni evrov dokapitalizacije podprl investicijski sklad KJK, ki ima v lasti 40 % podjetja. »Don don ni edina, je pa zagotovo najbolj propulzivna naložba KJK v regiji. Zadovoljni smo z naložbo in podpiramo strategijo rasti. Don don že dobro poznamo, zato pri nakupu Pekarne Grosuplje nismo oklevali. Razvoj Don dona bomo še naprej podpirali in po potrebi finančno spremljali«, dodaja Kustaa Äimä, direktor KJK. Don don sicer ocenjuje, da bo za dodatne nakupe in naložbe v prihodnjih letih namenil še vsaj 50 milijonov evrov.

Skupna proizvodnja Pekarne Grosuplje je v letu 2014 znašala 15.200 ton izdelkov. Izdeluje 50 vrst kruha, 41 vrst pekovskega peciva in 14 vrst finega peciva. Letno razvije približno 20 novih izdelkov. Zaposluje 217 sodelavcev in se načrtno usmerja v spodbujanje zanimanja mladih za poklic peka. Ta sodi med najbolj deficitarne poklice v Sloveniji. Pekarna Grosuplje je prejemnica številnih priznanj za visoko kakovost svojih izdelkov. Pri njihovem razvoju skrbi za ohranjanje bogate krušne dediščine v Sloveniji. Med drugim je prejemnica prestižne nagrade »Maisons de Qualité«, ki se podeljuje organizacijam za vrhunske dosežke na področju izboljšanja kulture hrane. Vsako leto so njeni izdelki nagrajeni tudi z najvišjimi priznanji v okviru letnega ocenjevanja kakovosti pekovskih izdelkov pri GZS.

Don don je na trgih, na katerih posluje, v rast pekovske industrije doslej investiral približno 50 milijonov evrov. Podjetje trži svež kruh in pecivo, posebne kruhe in peciva s podaljšanim rokom trajanja, program za pečenje na prodajnem mestu in druge zamrznjene izdelke. Don don je s poslovanjem pričel v Metliki pred dobrimi dvajsetimi leti, razvil uspešno slovensko blagovno znamko »Tvojih pet minut«, se nato leta 2003 razširil na Hrvaško, od leta 2008 pa postal tudi vodilno pekovsko podjetje v Srbiji.

Skupaj s Pekarno Grosuplje skupina Don don v letu 2016 načrtuje blizu 100 milijonov evrov letnega prometa, kar jo postavlja na prvo mesto med pekovskimi podjetji v regiji.

Direktor družbe Don don Aleš Mozetič o načrtih za prihodnost