Novomeška knjižnica Mirana Jarca izvaja tudi številne dejavnosti za Slovence v zamejstvu. Večinoma se omenjeno delovanje nanaša na sodelovanje z Mestno knjižnico »Ivan Goran Kovačić« iz Karlovca, ki med drugim hrani okoli 7.000 knjižnih enot v slovenskem jeziku in deluje kot osrednja knjižnica za Slovence na Hrvaškem. Knjižnici plodno sodelujeta že več kot 20 let, leta 2014 pa so sodelovanje nadgradili še z uradnim podpisom sporazuma o partnerstvu in sodelovanju.
V lanskem letu so v novomeški knjižnici pričeli z izvajanjem programa Podpora razvoja knjižnične dejavnosti na obmejnih območjih, ki ga podpira tudi slovensko Ministrstvo za kulturo. S tem se je sodelovanje med obema knjižnicama še dodatno poglobilo, hkrati pa ima izvajanje omenjenega programa številne pozitivne rezultate, med katerimi je tudi organizacija prvega strokovnega posvetovanja za knjižničarje in druge delavce, ki so pri svojem delu vpeti v večkulturno okolje. Namen srečanja je bil predvsem opredeliti vlogo knjižnice v večkulturnem okolju in izmenjava številnih dobrih praks, ki se že izvajajo po slovenskih knjižnicah in drugih organizacijah, ki so nam lahko v navdih pri snovanju prihodnjih projektov.Uvodoma je o vlogi knjižnice v večjezičnem in večkulturnem okolju spregovorila dr. Marijanca Ajša Vižintin iz Inštituta za slovensko izseljenstvo in migracije pri ZRC SAZU. Najpomembneje se ji zdi, da se knjižnice čim hitreje odzivamo na aktualne dogodke. Odlična priložnost za to je po njenem mnenju priprava aktualnih tematskih razstav. Nujno je tudi, da pripravljamo programe za vse generacije in ne pozabljamo na mlade in najstnike, ki jih je najtežje pritegniti v knjižnico. Izpostavila je tudi nekatere odlične projekte knjižnic, kot je denimo akcija Sposodi si mačka v žaklju Mestne knjižnice Ljubljana in opozorila na projekt Le z drugimi smo njihovega inštituta, s katerim gostujejo po različnih slovenskih krajih in je namenjen usposabljanju strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju na področju spoštovanja različnosti in oblikovanja sodelujočih medosebnih in medkulturnih odnosov v šoli in v družbi.