V Dolenjskih Toplicah in Novem mestu se je danes začelo srečanje lutkovnih in otroških gledaliških skupin Slovenije, ki bo sklenjeno v četrtek. Na Srečanju se predstavlja najboljših 11 lutkovnih in 12 otroških gledaliških predstav sezone letošnje sezone.
Srečanje lutkovnih in otroških gledaliških skupin Slovenije je edino pregledno srečanje ali festival v Sloveniji, ki mladim lutkovnim in gledališkim ustvarjalcem brezplačno omogoča, da se predstavijo širši javnosti, hkrati pa preko strokovnih spremljevalcev – selektorjev dobijo tudi komentar – strokovno oceno: izpostavijo se kakovost posamezne predstave ter mesta, kjer so še možnosti za izboljšave, strokovni spremljevalci pa jim na konkretnih primerih ponudijo tudi praktične rešitve in smernice za nadaljnje delo.»Prek selekcije, ki poteka na območnih in regijskih srečanjih, lahko na državnih srečanjih predstavimo resnično najkakovostnejše predstave lutkovnih in otroških gledališš, ki so nastale v minuli sezoni. S tem, ko srečanje vsako leto organiziramo v drugem okolju - lani je bilo v Medvodah, leto pred tem na Ravnah na Koroškem - omogočimo čim širši javnosti možnost vpogleda v vrhunec otroške ustvarjalnosti. Tako srečanje hkrati služi kot izobraževalen element – kot prikaz primerov dobre prakse za vse mentorje lutkovnih in otroških gledališč iz širše regije,« je povedal samostojni strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost na JSKD in vodja Srečanja Matjaž Šmalc, ki poudarja, da je prav ta izobraževalni moment celo pomembnejši od predstavitve najkakovostnejših skupin, saj omogoča stalno kakovostno rast otroške ustvarjalnosti.
Srečanje lutkovnih skupin Slovenije in Srečanje otroških gledaliških skupin Slovenije predstavljata pregled tovrstne produkcije v sezoni. Nanj se lahko prijavijo vse slovenske ljubiteljske lutkovne skupine ter ljubiteljske otroške gledališke skupine, ki delujejo na območju Slovenije, v zamejstvu ali tujini. Namen srečanj lutkovnih in otroških gledaliških skupin je predvsem v kakovostni rasti ljubiteljskega gledališča in lutkarstva v Sloveniji. Strokovni spremljevalci srečanj, državni in regijski selektorji, po ogledu predstave skupini podajo svojo oceno in hkrati predloge, kako izboljšati samo delo in način delovanja skupine.
Na letošnje Srečanje lutkovnih skupin se je prijavilo 87 lutkovnih predstav vrtčevskih, šolskih in ljubiteljskih lutkovnih skupin iz Slovenije in zamejstva. Selektorica Irena Rajh, vsestranska lutkovna ustvarjalka in ustanoviteljica Lutkovnega gledališča Fru Fru ter kulturnega centra za mlade Hiše otrok in umetnosti, je na zaključno – državno srečanje uvrstila 11 lutkovnih predstav.
Na Srečanje otroških gledaliških skupin Slovenije se je prijavilo 239 predstav otroških gledališč vrtcev, osnovnih šol in kulturnih društev. Selektorica Simona Zorc Ramovš, gledališka igralka in pedagoginja jih je na zaključno – državno srečanje uvrstila 12.
Poleg predstav bodo v okviru srečanja organizirane gledališke in lutkovne delavnice, namenjene mentorjem lutkovnih in otroških gledaliških skupin. Danes udeleženci pod mentorskim vodstvom dramaturga in lutkarja Anžeta Viranta rauiskujejo razliko med dramskim in lutkovnim tekstom v delavnici Besedilo v lutkovni predstavi, jutri in v četrtek, pa bo mentorjem predstavljen program po metodi DIE (Drama In Education) v delavnici Uporabna moč drame, ki jo bo izvedla gledališka pedagoginja Veronika Gaber Korbar.
Na srečanju bodo najboljšim skupinam podelili tudi prestižne srebrne in zlate plakete Srečanja.
IRENA RAJH, selektorica Srečanja lutkovnih skupin Slovenije opaža, da ni dovolj samo popolna predanost mentorja in skupine, temveč: »... je pomembna tudi podpora lokalnega okolja oziroma ravnatelja/ice šole in vrtca, kjer mentor deluje. Tako me je pozitivno presenetila njihova prisotnost na regijskih srečanjih kot tudi aktivno sodelovanje na naših razgovorih o predstavah. Zagotovo se v manjšem, ruralnem okolju, kjer je kulturno življenje tradicionalno še vedno vezano na šolo, bolj zavedajo pomena kulture za otroke, mladino in odrasle. Njihova osebna zavzetost tako rezultira tudi na kakovostnem delu mentorjev, saj najboljše letošnje predstave prihajajo prav iz majhnih podružničnih šol iz SV Slovenije. Med njimi so predstave skupin, v katerih pobudo prevzemajo mladi ustvarjalci: lotevajo se avtorskih zgodb in priredb znanih literarnih besedil, poskrbijo za likovno podobo, scenografijo in glasbeno opremo, seveda ob pomoči izkušenega mentorja, ki zna ideje vseh ustvarjalcev povezati v estetsko celoto in hkrati pustiti njihov lasten, enkraten pogled na problem, ki ga razrešuje njihova uprizoritev.«
Selektorica Srečanja otroških gledaliških skupin Slovenije 2017, Simona Zorc Ramovš: »Kakovost uprizoritev je bila visoka. Uporaba jezika, giba, glasbe in scene večkrat razveseljujoče inovativna. Mladi igralci so bili zbrani v igri, razumljivi in glasni v interpretaciji, v gibu natančni in dinamični. Največkrat impresivni začetki predstav so me, skupaj z malimi gledalci takoj umestili v središče gledališkega dogajanja. Energija in napetost nista popustili do konca predstave, kar govori o zavestni uporabi dramskega trikotnika in ritmičnem menjavanju prizorov. In zdaj že lahko sklepate, da je bila odločitev o izboru samo 12 izmed 72 predstav, ki sem si jih ogledala na regijskih srečanjih zelo zelo težka.«