profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

strelec Svet24.si

Strelci: pustolovci, ki sovražijo obveznosti in ...

zlato1 Necenzurirano

V sefu podjetja v lasti Cerkve za deset milijonov ...

22842X1223 Reporter.si

Nov zaplet pri Anžetu Logarju: kompromitirana ...

urska zigrat tadej pogacar Ekipa

Urška Žigart spregovorila o morebitnem ...

Marina in Franjo Oset Njena.si

Modrijan Franjo tretjič postal očka

zlatko zahovic Ekipa

Zahović jasno in glasno o reprezentanci, Cesarju ...

Novice Krško

FOTO: Bi Posavci danes opravili vozniški izpit?

Piše: Triglav, L.P.

Čas objave:
29.10.2019 08:36

Dva od treh voznikov, ki se vozijo po slovenskih cestah, danes ne bi opravila vozniškega izpita. Tako bi lahko sklepali iz rezultatov spomladanske Turneje mobilnosti po različnih slovenskih mestih, na kateri so vozniki svoje vozniške spretnosti preizkušali na simulatorju vožnje Drajv. Učitelj vožnje, ki jih je spremljal, je namreč ocenil, da bi le 33% testiranih voznikov opravilo vozniški izpit.

Zato pod okriljem preventivne akcije Skupaj za prometno varnost jeseni nadaljujejo Turnejo mobilnosti.Če bi bila vožnja na simulatorju varne vožnje DRAJV pogoj za pridobitev vozniškega izpita, dva od treh voznikov preizkusa ne bi opravila. Tako so pokazali rezultati spomladanskega dela Turneje mobilnosti v šestih krajih v šestih slovenskih statističnih regijah. Z raziskavo vozniškega vedenja v Zavarovalnici Triglav pod okriljem preventivne akcije Skupaj za prometno varnost nadaljujejo tudi jeseni. Prejšnji teden so bili na vrsti Posavci. 

Na Turneji mobilnosti v največji slovenski zavarovalnici s pomočjo sodobnega simulatorja varne vožnje DRAJV testirajo, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah. 

»Podatke voženj na simulatorju zbiramo in obdelujemo zato, da odkrivamo najpogostejše napake in težave voznikov, ki povzročajo nevarnosti v prometu. Bolj natančno kot poznamo naše vozniške navade in razvade, bolj vsebinsko usmerjene in za to tudi bolj uspešne bodo lahko naše prihodnje preventivne akcije,« je povedal Andrej Brglez, prometni strokovnjak in direktor inštituta ICK, ki sodeluje pri načrtovanju aktivnosti s simulatorjem. 

Direktorica OE Kr┼íko Zavarovalnice Triglav Poloca Seni─Źar je sedla za volan DRAJV simulatorja.jpg
Direktorica OE Krško Zavarovalnice Triglav Polonca Seničar je sedla za volan DRAJV simulatorja
Foto: Triglav
Samozavestni vozniki, a realnost drugačna

Simulator, ki so ga v zavarovalnici razvili skupaj z zagonskim podjetjem Nervtech, ponuja nekaj različnih scenarijev vožnje. Med vožnjo na virtualnem poligonu se opazujejo in ocenjujejo hitrost vožnje, varnostna razdalja, predvidevanje v raznolikih prometnih situacijah, torej dejavniki, na katerih temelji varna vožnja. Računalnik, ki poganja simulacijo, in inštruktor, ki vožnje spremlja, pa vsakega voznika ocenita. Inštruktor vozniku takoj po zaključeni vožnji svetuje tudi, kako bi lahko izboljšal vožnjo.

»Lahko rečemo, da so bili vozniki, ki so se preizkusili na spomladanskem delu Turneje mobilnosti, precej samozavestni, saj se je dobra polovica udeležencev ocenila z oceno 8 ali več (od 10). Realnost je drugačna. Če bi bila vožnja na simulatorju varne vožnje DRAJV pogoj za pridobitev vozniškega izpita, dva od treh voznikov izpita ne bi pridobila,« je povedal Sandi Štepec, priznani učitelj vožnje in član ekipe Slovenskega avtokluba.


Slikovit primer tega je tudi pravilna drža rok na volanu. Starejši vozniki poznajo pravilo rok na 10 do dveh, medtem ko je danes pravilna drža 15 do treh. V okviru Turneje mobilnosti je pravilo upoštevalo 64 % vseh voznikov, ker pomeni, da ima skoraj vsak tretji voznik napačno držo rok na volanu.

Nad prehitre voznike v Brežicah
Pod okriljem akcije Skupaj za prometno varnost v Zavarovalnici Triglav veliko pozornosti namenjajo prometni varnosti in umirjanju prometa. Skupaj s slovenskimi občinami in podjetjem Sipronika so tako v zadnjih štirih letih postavili že 56 prikazovalnikov hitrosti »Vi vozite«. V lanski sezoni se je delež prehitrih voznikov na dvanajstih izbranih odsekih v povprečju znižal za dobrih 5 odstotkov, v posameznih krajih, kjer so javnost še dodatno ozaveščali s pomočjo lokalnih radijskih postaj, pa tudi za več kot 7 odstotkov.

V letošnjem letu so s prikazovalnikom »Vi vozite« opremili še nevaren odsek na Cesti bratov Milavcev pred ovinkom pri križišču z Dalmatinovo ulico v neposredni bližini brežiške gimnazije, kjer se je v preteklosti zgodilo že več prometnih nesreč. S postavitvijo prikazovalnika hitrosti bodo varnejše razmere zagotovili najranljivejšim udeležencem v prometu, dijakom in ostalim pešcem, ki se po tej poti večkrat podajo peš. Že v prvem tednu postavitve se je delež prehitrih voznikov na tem odseku zmanjšal za 6 odstotkov.

Varneje čez železniški prehod v Zapužah
Za zelo učinkovito rešitev so se izkazali tudi sistemi COPS@rail. Ti preprečujejo nesreče na cestnih odsekih, ki prečkajo železniško progo in so pasivno zavarovani le z andrejevim križem. Teh je v Sloveniji še vedno več kot 400. Na 12 prehodih, na katerih so v vodilni slovenski zavarovalnici skupaj s podjetjem COPS systems že postavili sisteme, eno leto po postavitvi ni bilo nobene smrtne žrtve.

Za boljšo vidnost od letošnjega leta v Občini Sevnica s signalizacijo skrbi tudi COPS@rail sistem na nivojskem prehodu čez železniško progo v naselju Zapuže pri Dolenjem Boštanju, ki je bil predhodno zavarovan le z andrejevim križem.

»V Zavarovalnici Triglav skupaj s Siproniko in COPS systems tudi letos nadaljujemo z akcijo Skupaj za prometno varnost. Postavili smo 12 novih pametnih prikazovalnikov hitrosti 'Vi vozite' in še 12 novih sistemov COPS@rail. Skupaj jih torej po vsej Sloveniji promet umirja že več kot 100,« je raznolike aktivnosti na področju cestne preventive opisala Polonca Seničar, direktorica območne enote Krško Zavarovalnice Triglav.

Spidvejist Matic Ivačič je preizkusil simulator pod  vodstvom učitelja vožnje Sandija Štepca.jpg
Spidvejist Matic Ivačič je preizkusil simulator
Foto: Triglav


Skupna prizadevanja za varnost v cestnem prometu je prejšnji teden v Krškem podprl tudi eden izmed ambasadorjev omenjenega projekta, uspešen posavski spidvejist Matic Ivačič. »Na tekmah spidveja sta v ospredju predvsem hitrost in adrenalin. Pri vožnji skozi naselje pa sta ključni potrpežljivost in pozornost do vseh udeležencev v prometu. Razlog več torej, da se priključimo Turneji mobilnosti,« je poudaril uspešen športnik.