profimedia-0937173421 Svet24.si

Več tisoč zaposlenih protestiralo pred sedežem ...

kašelj, bolezen Svet24.si

Z domačimi pripravki nad kašelj in boleče grlo

damjan žugelj Necenzurirano

Afera slovenski Watergate: zakaj je preiskava ...

1663796110-042mv Reporter.si

Mirko Mayer mora bivši zaročenki plačati ...

urska zigrat tadej pogacar Ekipa

Urška Žigart spregovorila o morebitnem ...

teja preobrazba Njena.si

Tejino slovo: Jaz grem dalje!

zlatko zahovic Ekipa

Zahović jasno in glasno o reprezentanci, Cesarju ...

Novice Ljubljana/Novo mesto

Agencija za varnost prometa poziva k varnemu prečkanju železniških prog

Piše: STA

Čas objave:
22.04.2020 11:42

Agencija za varnost prometa z geslom Vlak se ne more ustaviti. Vi se lahko poziva k varnemu prečkanju železniških prog. Na agenciji opozarjajo, kako pomembno je dosledno upoštevanje prometnih predpisov. Vlak se namreč zaradi svoje hitrosti in teže ne more hitro ustaviti.

V zadnjih desetih letih je zaradi nepravilnega prečkanja urejenih nivojskih prehodov umrlo 45 ljudi, 120 pa je bilo poškodovanih. Poleg neupoštevanja pravil je pogosto usodna tudi nepazljivosti, v nekaterih primerih pa tudi predrznost udeležencev v cestnem prometu.

Na agenciji poudarjajo, da ima vlak vedno prednost pred vsemi udeleženci v prometu, zato je potrebno pri prečkanju nivojskega prehoda voziti ali hoditi s posebno previdnostjo. Vlak se namreč po trku lahko ustavi šele po nekaj sto metrih. Pri potovalni hitrosti 100 kilometrov na uro potrebuje za ustavitev cel kilometer.

Pri prečkanju železniške proge je treba upoštevati vidne in zvočne signale, še posebej prometni znak Andrejev križ, svetlobni znak in spuščene zapornice ali polzapornice. Izmenično utripanje rdečih luči na svetlobnem znaku in zapiranje zapornic ali polzapornic pomeni obvezno ustavitev. Neupoštevanje pravil prečkanja železniškega prehoda se kaznuje z 200 do 500 evri kazni in petimi kazenskimi točkami.

Na agenciji tudi opozarjajo, da čeprav je vlak že odpeljal, mu lahko sledi naslednji po sosednjem tiru že čez nekaj sekund. Pred prečkanjem je zato treba počakati na ustrezno signalizacijo. Vožnja ali hoja mimo zapornic, ko so te spuščene ali se ravno spuščajo, je prav tako prepovedana in skrajno nevarna.

Pri prečkanju prog v avtu je treba zmanjšati glasnost radia, prekiniti telefonske pogovore in obrisati zamegljena stranska stekla, kar omogoči jasno zaznavo železniškega vozila. Pešci in kolesarji pa naj pospravijo telefon in iz ušes odstranijo slušalke.

Posebna previdnost je potrebna pri prečkanju pasivno zavarovanih nivojskih prehodih, kjer za približevanje vlaka ni obvestil, pa tudi ponoči in ob slabših vremenskih pogojih.