ognjemet Svet24.si

V pozdrav novemu letu bodo razstrelili hotel

strelec Svet24.si

Kako bo obdobje strelca do 21. 12. vplivalo na vsa...

damjan žugelj Necenzurirano

Afera slovenski Watergate: zakaj je preiskava ...

1663796110-042mv Reporter.si

Mirko Mayer mora bivši zaročenki plačati ...

viole olimpija maribor Ekipa

Denarna kazen in brez navijačev: To so posledice ...

tilen-lotrič -1 Revija Stop

Tilen Lotrič božične okraske kupil že oktobra

vlatko cancar Ekipa

Trener Denverja povsem strt zaradi Čančarja, kar...

Kultura

Vsakdanjosti

Piše: R.K.

Čas objave:
19.03.2022 06:54

Novomeška galerija Simulaker gosti fotografsko razstavo Vsakdanjosti.

Arhitektka Anja Šuler in fotograf Boštjan Pucelj se v Galeriji Simulaker predstavljata z razstavo Vsakdanjosti. Slednja sestoji iz fotografske postavitve in video instalacije, ki sta narejeni za dotični prostor Galerije Simulaker. Tako za umetnico kot za umetnika je značilno beleženje njunega vsakodnevnega dogajanja s pomočjo mobilnega telefona, ki jima omogoča hipno odzivnost pri ustvarjanju fotografskih in video posnetkov. Seriji del nastajata od leta 2010 dalje. V Novem mestu pa si bo možno ogledati njuno najnovejšo produkcijo, ki je nastala tudi leta 2022.

Anja Šuler svojo motiviko črpa iz družinskega življenja. S fotografiranjem svojih bližnjih ustvarja dragocen spomin skupnih odnosov, ki so umeščeni v določen časovni in prostorski kontekst. Na ta način poskuša ohraniti te krhke in izmuzljive trenutke. Fotografije družine, ki jih avtorica spretno prepleta z motivi, ki nakazujejo osebni dnevniški zapis, delujejo večplastno. Gledalca vabijo k opazovanju in raziskovanju ter nas lahko popeljejo tako v naše lastno otroštvo kot k razmišljanju o samemu sebi.

Video instalacija Boštjana Puclja vsebuje posnetke, ki dajejo vtis, da gre za fotografije. Statični kadri kratkih videov nas nagovarjajo v pričakovanju, da se bo nekaj zgodilo. Zato tudi ni nenavadno, da umetnik ustvarja te kratke videe med lastnim čakanjem. Pomembno je izpostaviti, da gre za beleženje efemerne motivike, ki jo na dnevni ravni doživlja vsak slehernik. Ni jasno, ali video posnetki zajemajo drobce vsakdanjih zgodb oz. ali prinašajo trenutek katarze. Gledalec je tako tudi sam prepuščen čakanju in nevedenju tega, kar prinaša naslednji trenutek.

Obema avtorjema je tako skupna časovna komponenta in beleženje lastnega vsakdana. Pri Boštjanu Puclju gre za spremembe, ki so neodločilne za večja dogajanja, a hkrati predstavljajo velik segment življenja posameznika. Po drugi strani pa Anja Šuler beleži trenutke, ki so nam vsem znani, a so hkrati pomembni le peščici.

Anja Šuler (1985) se je po končani gimnaziji vpisala na fakulteto za arhitekturo v Ljubljani. S fotografijo se je prvič srečala na festivalu dokumentarne fotografije Fotopub v Novem mestu leta 2008. Od leta 2011 je mama, od leta 2014 je samozaposlena v kulturi. Fotografira, kadar se ji zdijo besede odveč.

Boštjan Pucelj (1979) je vizualni ustvarjalec, od leta 2007 samozaposlen v kulturi. Njegovi projekti se lotevajo kritičnih tem, ki jih povzroča sodobna družba ter tem, ki bežijo iz našega vidnega obzorja in bodo kmalu postali le hrepeneč spomin. Živi in ustvarja v Novem mestu.

Zavod Fotogank se posveča alternativnim praksam predstavljanja sodobne fotografije. Od začetka delovanja se odziva na aktualne situacije v družbi in skuša nanje odgovoriti s pomočjo vizualne komunikacije. Pri izboru se ustvarjalci znotraj kolektiva ne omejujejo glede na zvrst fotografskega stila (dokumentarna, ulična, konceptualna fotografija, ipd.), ampak dajejo prednost sporočilnosti posameznega projekta ali serije.

Razstava je na ogled od 17. marca do 08. aprila 2022.