prevalje, policija Svet24.si

(Video) Korošce razburil posnetek policijskega ...

strelec Svet24.si

Kako bo obdobje strelca do 21. 12. vplivalo na vsa...

damjan žugelj Necenzurirano

Afera slovenski Watergate: zakaj je preiskava ...

1663796110-042mv Reporter.si

Mirko Mayer mora bivši zaročenki plačati ...

slovenija sesko 1 Ekipa

Ponarejeni slovenski dresi: Pazite, kaj kupujete, ...

tilen-lotrič -1 Revija Stop

Tilen Lotrič božične okraske kupil že oktobra

avstrija slovenija Ekipa

Po tekmi Avstrija - Slovenija zavrelo, predsednik ...

Kultura

Palmina Zima

Piše: R.K.

Čas objave:
06.02.2022 11:58

V petek, 11. februarja ob 19. uri bodo v novomeški Galeriji Simulaker odprli samostojno razstavo umetnice Andree Zabric z naslovom Palmina Zima.

Slikarska instalacija – Palmina Zima – je koherentno in smiselno nadaljevanje umetniške prakse Andree Zabric. Zanjo sicer značilni pigmentni objekti ter monokromatske tabelne slike gredo tokrat še korak dlje. Razširjeno slikarsko polje postane kar prostor sam. Razstava pa učinkuje kot dovršena in premišljeno inscenirana koreografija, ki jo je prav za obiskovalca_ko Galerije Simulaker ustvarila umetnica.
Slikarska postavitev bo na ogled do 5. marca.

[…] Tri tedne gostim pet antijunakinj na kraju, kjer me je prvič poklicala Palmina. Sprejemam jih teatralno, z nečimrno velikopoteznostjo kulise, ki tako ustreza zrnatim odrskim gostjam. Spogledujejo se v samo za njih ustvarjenem prostoru, kot se to počne v ljubezenski pesmi. A bolj kot intimni liriki so tukajšnjim delom bližje, čeprav potiho in odmaknjeno, kretnje. Tabelne slike tvorita manični materializem in sramežljive sledi rokodelstva. Zamrznjene v ozkem spektru gest, ki jih je n-krat ponovila, pri čemer ponovnost ohranja vmesne napake potez. Vaja solsticija. […]« *

V Galeriji Simulaker se z razstavo Palmina Zima samostojno predstavlja slikarka Andrea Zabric. Gre za umetnico mlajše generacije, ki v svojih umetniških delih kaže drzne in progresivne premisleke o sodobnem slikarstvu. Presega ustaljene formalne norme tega medija, saj o podobah razmišlja izrazito telesno in materialno. Razstava učinkuje kot totalna instalacija, ki je narejena specifično za prostor novomeške Galerije. Postavitev je scenska, lesena tla so v celoti prekrita z belo podlogo, ki jo naseljuje formacija grafitnega pigmenta. V prostor so umeščene slike iz grafitne in kadmijeve serije, jih je umetnica odslikala na lesenih »tablah«, te pa imajo za postavitev razstave posebej izdelana ogrodja oziroma podstavke.

Izkušnja tujine, konkretno študij v Münchnu in na Dunaju, je umetničino senzibilnost za ustvarjanje izoblikovala na svojevrsten način. Kljub temu, da slikarka odlično pozna zgodovino medija in pomembnost konteksta pri sodobnih umetniških praksah, je za razumevanje njenih umetnin toliko pomembnejša intuitivnost gledalca.

Tako kot zimski letni čas, učinkuje tudi sama postavitev razstave hladno, morda celo tuje. Z belo tkanino prekrita tla, grafitni pigment in monokromatičnost tabelnih slik zagotovo pripomorejo k takšnim občutjem. Umetninam ne umanjka intenzivnega naboja njihove avre. Med deli je prisotna relacijska dinamika: med njimi se lahko vrši dialog, govorimo pa lahko tudi o odsotnosti komunikacije ali celo o mnogoterih monologih posameznih slikarskih objektov. Vse našteto učinkuje kot da gre za poosebitev slikarskih del, ki nam želijo nekaj sporočiti. Tu gre morda za intimistične vsebine, ki so v svojem bistvu prepojene z osebno poetiko umetnice. Zaradi tega ni nenavadno, da je razstavnemu besedilu dodala tudi svoj tekst, ki ponuja gledalkam_cem še eno plast potopitve v razširjeno pojmovanje umetničinega dojemanja slikarskega polja.

Slikarska instalacija – Palmina Zima – je koherentno in smiselno nadaljevanje umetniške prakse Andree Zabric. Zanjo sicer značilni pigmentni objekti ter monokromatske tabelne slike gredo tokrat še korak dlje. Razširjeno slikarsko polje postane kar prostor sam. Razstava pa učinkuje kot dovršena in premišljeno inscenirana koreografija, ki jo je prav za obiskovalca_ko Galerije Simulaker ustvarila umetnica. Gre za dobro artikulirano likovno izkušnjo, ki ima za izhodišče umetniški material (barvni pigmenti) ter simbolno vrednost slikarskega medija, ob tem pa ne pozablja liričnost, ki jo likovna umetnost omogoča.

* Izsek iz umetničinega besedila k razstavi.


Andrea Zabric (1994) ustvarja v polju slikarstva in kritiškega pisanja. Leta 2018 je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Münchnu, leto kasneje je zaključila dodiplomski študij umetnostne zgodovine in filozofije na Ludwig Maximilians Univerzi. V sklopu magistrskega programa Critical Studies na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju preučuje ontološke perspektive slikarske prakse skozi diagramatično pisanje. Prejemala je štipendijo Bavarskega deželnega ministrstva za izobraževanje in kulturo, znanost in umetnost ter štipendijo Nemške akademske službe za izmenjavo (DAAD). Trenutno je štipendistka slovenskega Ministrstva za kulturo za študij umetnosti v tujini. Svoja dela je predstavila na dveh samostojnih in več skupinskih razstavah v domačem in mednarodnem prostoru. Živi in dela med Dunajem in Ljubljano.

Kurator razstave: Adrijan Praznik

Obrazstavno besedilo: Adrijan Praznik

Prostorska zasnova: Andrea Zabric

Oblikovanje naslovne podobe: Gašper Kunšič