Kriminalisti Sektorja kriminalistične policije Policijske uprave Ljubljana so prejšnji teden zaključili del večmesečne in obsežne kriminalistične preiskave kaznivih dejanj velike tatvine avtomobilov. V preiskavi so uporabili tudi prikrite preiskovalne ukrepe in ugotovili, da so tri osebe delovale v hudodelski združbi, ki je izvrševala tatvine osebnih avtomobilov in preprodajala avtomobilske dele.
Prvo osumljeni, 45- letni moški iz okolice Ljubljane, ki je tudi vodil združbo, je usmerjal druga dva osumljenca iz združbe, stara 26 in 55 let, ki sta po njegovih navodilih izvrševala tatvine vozil z uporabo specialnih naprav za izvrševanje tatvin vozil in zanj opravljala transporte ukradenih avtomobilskih delov. Tatvin pa niso izvrševali zgolj na območju Ljubljane, temveč tudi njene širše okolice. 45-letni osumljeni je odtujene dele vozil shranjeval na različnih lokacijah in jih nato prodajal tudi preko podjetja, katerega glavna dejavnost je prodaja avtomobilskih delov in v katerem je bil osumljeni zaposlen.Ob zaključku akcije so minuli teden tako opravili skupno 13 hišnih preiskav na 10 lokacijah v okolici Ljubljane, v katerih je sodelovalo preko 50 kriminalistov in policistov Policijske uprave Ljubljana. Najdenih in zaseženih je bilo preko 240 delov vozil, tudi cela vozila, dokumenti odtujenih vozil in podobno . Za določene dele vozil je bilo že ugotovljeno in potrjeno, da izvirajo iz kaznivih dejanj, za določene dele izvor še ugotavljajo. Za do sedaj identificirane dele vozil je policija ugotovila, da ti pripadajo vozilom, ki so bila odtujena v večini večjih slovenskih mest. Vozila, ki so bila odtujena in deli vozil, so iz višjega srednjega in srednjega cenovnega razreda, predvsem Renault - Clio in Megane, VW - Golf, Audi in Škoda - Octavia.
Policija ocenjuje, da so osumljenci z izvršenimi kaznivimi dejanji povzročili za preko 200.000 evrov materialne škode, njihov zaslužek oz. protipravno premoženjsko korist pa še preiskujejo.
Kriminalistična preiskava je bila izredno zahtevna, osumljenci pa so specialni povratniki kaznivih dejanj in so bili s strani policije že večkrat obravnavani in tudi pravnomočno obsojeni. Nekateri deli vozil so imeli bodisi delno bodisi v celoti odstranjene identifikacijske označbe, kar kaže na njihovo zavedanje in predrznost, da se onemogoči sledljivost torej identifikacija odtujenega vozila, kateremu so deli pripadali.
Dva osumljenca - 45 in 55 –letni moški sta bila s kazensko ovadbo zaradi utemeljenega suma storitve 34 kaznivih dejanj prikrivanja in 5 kaznivih dejanj velike tatvine privedena na zaslišanje k preiskovalnemu sodniku, ki je zoper oba odredil pripor. Tretji osumljenec pa je že pred zaključno akcijo umrl.
Po podatkih policistov so na območju Policijske uprave Ljubljana za »tatove« najbolj zanimiva vozila znamk Renault in Volkswagen, nato sledijo BMW, Audi, Opel in Škoda. Število tatvin osebnih avtomobilov v Policijski upravi Ljubljana je že nekaj let v upadu in sicer je bilo v prvih 9 mesecih leta 2014 odtujenih
365 vozil, 2015 263 vozil in letos 257 vozil. V primerjavi z letom 2014 je torej beležiti upad za skoraj 30%. Sicer pa Policijska uprava Ljubljana obravnava več kot 60% vseh tatvin osebnih avtomobilov v Sloveniji.
Na območju Policijske uprave Ljubljana je najbolj izpostavljeno mesto Ljubljana z naselji Moste, Šiška, Vič, Bežigrad in Center. Kritični deli so neurejena parkirišča ali večja zunanja parkirišča v urbanih, spalnih naseljih, zato policija svetuje, da se vozila parkira na urejenih, osvetljenih parkiriščih, po možnosti na tistih mestih, kjer je videonadzor.
Za zaščito vozila lahko lastniki oz. uporabniki sami največ storijo. Poleg uporabe ustreznih parkirišč je potrebno v prvi vrsti poskrbeti za zaščito vozila. Policija svetuje, da ima vozilo poleg že vgrajenih serijskih varnostnih sistemov še dodatne varnostne zaščite – bodisi elektronske, bodisi mehanske, ali pa kar oboje. Dodatni »neserijski« varnostni, alarmni sistemi, mehanske zaščite volana, sklopke, prestavne ročice itd. je tista zaščita, ki bo storilcu otežila ali pa celo onemogočila izvršitev tatvine. Vse našteto seveda velja, da varnostne mehanizme dosledno uporabljajo.