Jure Ličen s Sofio Svet24.si

Znani radijski voditelj je prvič postal očka

evropska unija, evropske volitve Svet24.si

Dolgoletni evropski komisar opozarja na nujne ...

borut petek Necenzurirano

Sin novega lastnika Panvite z Borutom Petkom kupil...

fake news mediji lazne novice pf Reporter.si

V slovenskih medijih ostajamo samo še mazohisti, ...

Rhea Bullos Ekipa24.si

'Superge' za 200 evrov? Ne, tudi tako se lahko ...

skrito-v-raju, srečanje, oboževalci, igralci, aleja-sky Njena.si

Skrito v raju: Igralci takšne evforije niso ...

ekipa ilek stuhec Ekipa24.si

Kaj je narobe? Slovenci bežijo v tujino! Jih doma...

Novice Ljubljana

Stekla je obnova dolenjske avtoceste med Grosupljim in Višnjo Goro

Piše: STA

Čas objave:
28.08.2019 11:42

Na Dolenjski avtocesti je stekla obnova odseka med Grosupljim in Višnjo Goro prek višnjegorskega klanca v smeri proti Novem mestu.

Pogodbena vrednost del na tem območju, kjer avtocesta poteka po trasi nekdanje glavne regionalne ceste, je 4,4 milijona evrov, obnova pa naj bi bila po napovedih zaključena do sredine novembra. Na Darsu so navedli, da bodo obnovo vozišča na 6,2-kilometrskem odseku v skupnem nastopu izvedla podjetja CGP, Mapri proasfalt in PZG, rok izvedbe pa je 81 dni, kar pomeni, da bodo dela lahko zaključena predvidoma do uradnega začetka cestne zimske službe sredi novembra.

Dolenjska avtocesta se pri Grosupljem in Višnji Gori razcepi - odsek proti Ljubljani je urejen kot sodobna avtocesta, celo s tremi pasovi, medtem ko je odsek proti Novem mestu speljan po nekdanji glavni cesti Ljubljana-Novo mesto-Zagreb in ni urejen kot sodobna avtocesta, saj je razmeroma ozek, ovinkast in brez odstavnih pasov, zato je tudi hitrost omejena na 100 kilometrov na uro.

V okviru del bodo obnovili vozišče, medtem ko avtoceste širili ne bodo. To bi namreč terjalo precej večji in zahtevnejši projekt.

Promet bo med obnovitvenimi deli povečini urejen po zoženih voznih pasovih v vsako smer vožnje, po sistemu 2 + 1 + 1. V smeri proti Novem mestu je tako en pas urejen po drugi polovici avtoceste in je od drugih dveh pasov, kjer promet poteka v smeri Ljubljane, ločen z nizko betonsko varnostno ograjo. En pas je medtem urejen ob gradbišču, torej po desni polovici avtoceste oz. po smernem vozišču proti Novemu mestu, kjer potekajo obnovitvena dela.


Takšen režim je že nekaj dni, zato na območju občasno prihaja do zastojev.

Predvideno pa je tudi, da bo zoženi vozni pas v območju gradbišča, torej v smeri Novega mesta, ob koncih tedna, to pomeni od petka od 19. ure do ponedeljka do 13. ure, zaprt. Če bo v posamezni fazi izvedbe del to treba, bo tak režim tudi v delovnih dneh med 19. uro zvečer in 13. uro naslednjega dne, kar pomeni zunaj prometne konice.

Vseeno pa na Darsu priznavajo, da je v terminu, ko bo promet proti Novemu mestu urejen samo po enem pasu, predvsem v primeru povečanega prometnega toka občasno mogoče pričakovati zastoje. Proti Ljubljani bosta medtem vseskozi dva začasna prometna pasova, tudi ob popolni zapori odseka proti Novem mestu pa bo za voznike iz smeri Ljubljane urejen izvoz za Višnjo Goro.

Na Darsu sicer poudarjajo, da želijo s takšno ureditvijo prometa med obnovitvenimi deli glede na dane razmere zagotoviti čim večjo pretočnost prometa. Voznike pozivajo, da pozorno spremljajo prometno signalizacijo, upoštevajo hitrostne omejitve, varnostno razdaljo, vozijo strpno in bodo še posebej pozorni na delavce na območju avtocestnega delovišča, saj nesreča v delovni zapori lahko povzroči dolge zastoje.

Obnovitvena dela na tem odseku dolenjske avtoceste so bila sicer predvidena že za letošnjo pomlad, a so na javnem razpisu za izvajalca del, ki je bil objavljen lani jeseni, po pojasnilih Darsa vsi štirje ponudniki presegli v razpisu omejeno vrednost del. Zato so šli v upravljalcu avtocest v nov razpisni postopek, ki je bil zaključen poleti.