petelin, Glööckler Svet24.si

Gasilci kokota Glööcklerja rešili pred loncem

psički Svet24.si

V avtomobilu prevažal 30 psičkov

borut petek Necenzurirano

Sin novega lastnika Panvite z Borutom Petkom kupil...

mark breznik-saso radej Reporter.si

56.532 evrov: to je rekorder po zaslužku med ...

Rhea Bullos Ekipa24.si

'Superge' za 200 evrov? Ne, tudi tako se lahko ...

matic in katja 2 Njena.si

Matic: Nad Katjo nikoli nisem izvajal nasilja

kolesarska dirka gvatemala Ekipa24.si

Noro! Ali je namerno zrušila kolesarja kot v ...

Novice

Klepetanje in ob tem tudi učenje s Petro Kavšek Vrhovec

Piše: R.K.

Čas objave:
24.04.2023 12:36

Minuli četrtek popoldne je v Dvorani Savice Zorko v Knjižnici Brežice potekal pogovor s Petro Kavšek Vrhovec, magistrico profesorica logopedije in surdopedagogike. Svojo poklicno pot je začela v ustanovi, kjer je obravnavala otroke z najtežjimi motnjami sporazumevanja. Trenutno opravlja delo logopedinje v zdravstvenem domu in vodi zasebno logopedsko ambulanto LogoPetka v Ivančni Gorici. Je tudi ustanoviteljica znamke GingoTalk in soavtorica knjige Gingo v deželi besed. »Logopedka«, kakor ji radi pravijo otroci, na svoji spletni strani navaja, da poskrbi za to, da se vsaka obravnava začne in konča s »petko«. S slednjo smo naznanili tudi začetek predavanja v knjižnični dvorani, ki smo ga poimenovali Razvoj govorno-jezikovne komunikacije otrok.

Gostja je uvodoma spregovorila o logopedih in logopedskih storitvah v Sloveniji in po svetu, vzrokih za nastanek težav ter preventivi, ki jo lahko izvajamo doma, v vrtcu in/ali šoli. Zgodnje prepoznavanje težav je namreč ključnega pomena. Spoznali smo razvoj govora in jezika od rojstva do vstopa otroka v šolo, povezavo med sluhom in govorom, najpogostejše govorno-jezikovne motnje ter tudi možnosti in načine spodbujanja ter razvijanja določenih glasov. V izredno pomoč nam je pri vsem tem lahko igra – t.i. orodje za komuniciranje.

V sklepnem delu predavanja so spregovorili tudi o pomenu branja knjig. Pri tem moramo biti pozorni, da težavnost knjige prilagodimo otrokovim sposobnostim in ne starosti. Da ugotovimo, koliko informacij je za otroka dovolj, da vsebini še zmore slediti in jo razumeti. Zaželeno je, da poudarimo pomembne besede v knjigi in razširimo otrokovo izjavo. Pri vsem tem pa otroka ne silimo v branje, ampak ga skušamo zvabiti v branje na zabaven način, z igro vlog oziroma domišljijsko igro. To nam omogočata tudi klepetava lutka Gingo ter že omenjena tematska knjiga, ki je na voljo za uporabo tudi članom in uporabnikom naše knjižnice. Sicer pa otroku ponudimo izbiro med dvema knjigama, primernima njegovim sposobnostim. Izbiramo knjige, ki so otroku vsebinsko zanimivejše (na primer o dinozavrih, vozilih, princeskah …), pri tem pa začnemo s preprostejšimi in krajšimi zgodbami.