podgana Svet24.si

Po podgani v konzervi rjavega fižola se je le ...

kača-na-policijski-postaji Svet24.si

Kača s policijske postaje Koper

1706792389-b60k4933-1706792354008 Necenzurirano

Furs blokiral premoženje nekdanjega ministra ...

erika znidarsic sr Reporter.si

Erika Žnidaršič izgubila živce: kako je ...

nika vodan af Ekipa24.si

Uau! Bi jih prepoznali? Slovenske junakinje zime ...

Afera ogroža von der Leyenovo politično prihodnost, saj poteka v obdobju pred evropskimi volitvami, Odkrito.si

Ursula von der Leyen in primer Pfizergate

luka doncic pljunil Ekipa24.si

Kaj? Luka Dončić je v neposrednem prenosu med ...

Novice Šentjernej/Mršeča vas

Kakšen most bo stal v Mršeči vasi?

Piše: Radio Krka

Čas objave:
27.01.2016 06:38

Šentjernejski občinski svetniki se bodo danes ob 17. uri sestali na 10. redni seji, na kateri bodo med drugim odločali tudi o mostu v Mršeči vasi.

Most v Mršeči vasi so pred dvema letoma zaprli zaradi dotrajanosti, krajani zdaj uporabljajo nadomestnega. Na občini so pripravili dve idejni zasnovi za novi most, in sicer ena različica predvideva leseni, druga pa betonski most.

Občina Šentjernej je v aprilu lani prejela PGD dokumentacijo za gradnjo novega mostu v Mršeči vasi v betonski izvedbi. Gradbeno dovoljenje ni bilo pridobljeno. Glede na projektantski predračun je bilo ugotovljeno, da bo to investicijo v doglednem času nemogoče izvesti, zato je bila naročena idejna zasnova za lesen most, ki so jo na občini prejeli novembra lani. Kot je zapisal šentjernejski župan Radko Luzar, je iz idejne zasnove razvidno, da bi bil leseni most enake oblike in dimenzije kot obstoječi in bi imel nosilnost 18 ton. Temelji mostu bi bili betonski, in sicer izvedeni z mikro piloti do globine 14 metrov v dno Krke. Na vsako podporo bi bilo vgrajenih 5 pilotov, skupaj 30 pilotov in po 4 na vsaki brežini. Piloti premera 43 cm bi bili povezani z betonsko gredo pod nivojem vode, na grede pa bi se pritrdila lesena konstrukcija, ki bi jo bilo možno po delih tudi menjati. Leseno vozišče bi bilo podprto z železnimi nosilnimi horizontalnimi elementi. Strošek izgradnje takšnega mostu bi bil po idejni zasnovi okoli 400 tisoč evrov. Po širitvi vozne površine na 5 metrov, bi bilo potrebno spremeniti tudi temelje, dosegli bi lahko nosilnost 30 ton, kar bi investicijo podražilo na okoli 600 tisoč evrov.

Projektirani betonski most pa bi bil dolžine 78,5 metra, širine 2x2,5 metra za vozne pasove ter 1,2 metra hodnika za pešce. Predvideni so trije podporniki v strugi, ki bi bili temeljni na armirano betonskih pilotih. Konstrukcija bi bila klasična armirano betonska. Nosilnost mostu pa bi bila glede na nosilnost cest neomejena. Strošek izgradnje takega mostu pa bi bil po PGD projektu okoli 1,2 milijona evrov.


Župan Luzar je ob tem zapisal, da predvidevajo, da bi za leseni most lahko dobili nepovratna sredstva iz naslova kulturne dediščine ali iz naslova ohranjanja in razvoja podeželja, medtem ko za betonskega iz naslova infrastrukturnih sredstev ali drugi virov, nepovratnih sredstev trenutno ni možno pridobiti. »Občinskemu svetu predlagamo, da se glede na predstavljena dejstva opredeli glede vrste gradnje,« je še zapisal Luzar.

Sicer pa so se že v ponedeljek krajanom, ki živijo v bližini mostu v Mršeči vasi, predstavili obe idejni različici za nov most.