petelin, Glööckler Svet24.si

Gasilci kokota Glööcklerja rešili pred loncem

psički Svet24.si

V avtomobilu prevažal 30 psičkov

borut petek Necenzurirano

Sin novega lastnika Panvite z Borutom Petkom kupil...

mark breznik-saso radej Reporter.si

56.532 evrov: to je rekorder po zaslužku med ...

Rhea Bullos Ekipa24.si

'Superge' za 200 evrov? Ne, tudi tako se lahko ...

matic in katja 2 Njena.si

Matic: Nad Katjo nikoli nisem izvajal nasilja

ekipa ilek stuhec Ekipa24.si

Kaj je narobe? Slovenci bežijo v tujino! Jih doma...

Novice Ljubljana

Dobrodelna akcija Uresniči željo

Piše: STA

Čas objave:
28.11.2021 07:16

Društvo Uresniči željo že drugo leto zapored začenja dobrodelno akcijo Uresniči željo, s katero želijo obdariti posameznike iz najbolj ranljivih skupin prebivalstva, letos tudi starejše. Pobuda dobrodelnosti spodbuja trajnosten način kupovanja in s trajnostnimi načini zavijanja vseh daril širi navdušenje za praznovanje v bolj trajnostnem duhu.

Akcijo so v Sloveniji prvič izvedli lani in uresničili 481 osebnih želja ljudi v stiski. Društvo se je odločilo obdarovati uporabnike in uporabnice socialnovarstvenih programov, ki so hkrati tudi materialno ogroženi. "Ravno njim pogosto zmanjka denarja za najosnovnejše stvari oziroma si kaj več kot to ne morejo privoščiti," je društvo navedlo v sporočilu za javnost.

Namen dobrodelne akcije je torej osrečiti posameznike iz ranljivih skupin prebivalstva, kot so uporabnice varnih hiš, družine v materinskih domovih, brezdomke in brezdomce, osebe s težavami v duševnem zdravju ter žrtve nasilja. Letos pa jim dodajajo še starejše ljudi, ki sami nimajo zadostnih sredstev za pokrivanje svojega bivanja v domu ali nimajo svojcev.


S pomočjo spletnega seznama želja, ki se nahaja na Uresnicizeljo.si, tako lahko vsakdo obdaruje pomoči potrebne. Ker gre za raznolike skupine prebivalcev in zelo različne želje, ki so skladne z življenjskimi okoliščinami obdarovancev, so na spletnem seznamu želja za transparentnost poskrbeli tako, da je vsaka konkretna želja povezana z eno od 60 partnerskih organizacij. Vsak od njih ima za izpolnjevanje želja določeno odgovorno osebo, s katero lahko obdarovalci stopijo v neposreden stik, so pojasnili.

"Čeprav je identiteta posameznih obdarovancev skrita, pa njihovo stisko, neuslišano željo ali potrebo lahko razumemo preko zgodb o želji. Ravno te so jedro dobrodelne akcije in poudarjajo sporočilo društva, ki spodbuja solidarnost v obliki obdarovanja od ljudi do ljudi," so izpostavili. Letos obenem ekipa prostovoljcev ozavešča o pomenu trajnostne potrošnje, zavzeli pa so se tudi, da bodo vsa darila trajnostno zavita. Ob tem dodajajo, da v kolikor je za obdarovalce to prevelik izziv, lahko pošljejo ali dostavijo nezavito darilo, za katerega bodo potem poskrbele sodelujoče organizacije.

Še bolj učinkovit način spodbujanja trajnostne potrošnje pa je, kot so navedli, zmanjševanje števila nakupov, zato ekipa Uresniči željo predlaga, da letos namesto skrivnega Božička s prijatelji ali sodelavci posamezniki obdarijo ljudi v stiski. "Tako bodo opravili kakšen nakup manj in hkrati nekomu zelo polepšali praznike," so poudarili.