petelin, Glööckler Svet24.si

Gasilci kokota Glööcklerja rešili pred loncem

psički Svet24.si

V avtomobilu prevažal 30 psičkov

borut petek Necenzurirano

Sin novega lastnika Panvite z Borutom Petkom kupil...

mark breznik-saso radej Reporter.si

56.532 evrov: to je rekorder po zaslužku med ...

jordan cigara Ekipa24.si

Pa to je noro! Neverjetna vila Michaela Jordana, ...

adam kromer Njena.si

Ljubezen iz šova: V štirih letih tretjič ...

kolesarska dirka gvatemala Ekipa24.si

Noro! Ali je namerno zrušila kolesarja kot v ...

Novice

Andreja Ninković o izzivih najstniškega obdobja

Piše: R.K.

Čas objave:
24.10.2023 10:14

Minuli teden so v Dvorani Savice Zorko v Knjižnici Brežice gostili domačinko Andrejo Ninković, univerzitetno diplomirano socialno delavko, zakonsko in družinsko terapevtko ter šolsko svetovalno delavko.

Osrednja nit srečanja je bila misel, kako shajati z mladostnikom, teme, o katerih smo spregovorili pa: obdobje in bistvo mladostništva, mladostnikovi možgani, čustveno varni odnosi, tvegano vedenje in samopodoba.

Mladostništvo traja od 12. do 24. leta starosti, obdobje od 12. do 16. leta pa je še posebej nestabilno. Je čas mnogih izzivov in sprememb. Spremeni se način pomnjenja, razmišljanja, odločanja, osredotočanja, ustvarjanja vezi z drugimi. Četudi se mladostniki v tem času odmikajo od odraslih – svojih staršev oziroma skrbnikov, pa se stiki med njimi v tem obdobju v resnici izredno povečajo. Povezanost, eksperimentiranje, tveganje in želje po dogodivščinah sooblikujejo njihov vsakdan. Gostja je v povezavi s tem zbranim podala nekaj napotkov, kako zaobiti medgeneracijsko prerekanje.

V povezavi z raziskovanji delovanja mladostniških možganov strokovnjaki največ poudarkov namenjajo amigdali. Znano je, da se ta del možganov pri mladostnikih hitro vzdraži in privede do nenadzorovanih čustev. Tudi zato jo poenostavljeno imenujejo »sedež čustev« in/ali »center za strah«.

Izjemno pomembno vlogo pri razvoju otrok in kasneje mladostnikov imajo čustveno varni odnosi, pri čemer je v ospredju vloga staršev oziroma skrbnikov. Ključnega pomena je vzdrževanje medsebojne komunikacije in ohranjanje povezanosti (biti slišan, razumljen, sprejet in viden), podpora, izkazano zanimanje (četudi gre za nam tuje stvari), postavljanje mej s spoštovanjem želja mladostnika. Treba je znati razmejiti vloge starš – odrasel – prijatelj – otrok, v vsakdan razvoja mladostnika pa vplesti prijateljstvo in ljubezen. Turbulentno obdobje je na ta način lahko tudi razigrano, čustveno polno, igrivo in z veliko dobrih sprememb.

Tovrstna znanja in spoznanja so strnjena ter zabeležena tudi v knjižnem gradivu, posamezna med njimi (npr. Vihar v glavi, Vzgoja brez drame idr.) je staršem oziroma udeležencem predavanja v branje priporočala tudi naša gostja. Prijazno vabljeni k njihovi izposoji in nadaljnji (upo)rabi.